Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované zkušební otázky ke státním závěrečným zkouškám - oblast Management a marketing

«»
Přípona
.pdf
Typ
státnicové otázky
Stažené
3 x
Velikost
4,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
10240
Poslední úprava
09.05.2017
Zobrazeno
829 x
Autor:
quadra
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Vlastnosti manažera a požadavky na práci manažera; manažerské dovednosti.

Role manažera
- na manažera se soustřeďují rozdílná a často protichůdná očekávání:
» Nadřízení od něj očekávají realizaci firemních cílů
» kolegové kooperativní jednání
» spolupracovníci ohled na jejich zájmy a potřeby
» odbory vstřícnost k jejich požadavkům
» rodina více času a zaujetí pro rodinný život

4 úkoly a role, které musí manažer zajistit:
1. role komunikačního manažera
2. role manažera Času
3. role manažera cílů
4. role manažera změn

Ad 1) role komunikačního manažera
- musí mít komunikační schopnosti, jako je např.
» jednosměrná komunikace - účinná presentace vlastních myšlenek
o pravidla: řekněte, co hodláte sdělit, jasně a srozumitelně, potom formulovat do závěru, co jste sdělili
» dvousměrná komunikace - adaptivní vedení rozhovorů
» mnohostranná komunikace - vedení porad
» samokomunikace - konstruktivní vedení vnitřního dialogu

Klíčová slova:

manažment

rozhodování

plánovací funkce

segmentace

marketingové řízení

životnost výrobků



Obsah:
  • 1. Vlastnosti manažera a požadavky na práci manažera; manažerské dovednosti.
    2. Funkce managementu: plánování; organizování; vedení a kontrola.
    3. Kontrolní funkce, její význam; typy kontroly.
    4. Management rozhodování; typy manažerských rozhodnutí; rozhodovací proces.
    5. Plánovací funkce; proces plánování; typy plánů.
    6. Manažerská věda a její nástroje; další přístupy v současném managementu.
    7. Funkce organizování; rozdělení úkolů; delegování.
    8. Organizační struktury v managementu; funkční, výrobková, zákaznická a geografická struktura smíšená a maticová struktura.
    9. Význam a podstata marketingu a jeho uplatnění v řízení podniků.
    10. Tržní segmentace - podstata, kriteria pro tržní segmentaci na průmyslovém a spotřebitelském trhu.
    11. Nástroje marketingového řízení firem - marketingový mix
    12. Cyklus tržní životnosti výrobků.
    13. Značka (brand) - podstata, účel použití, možné přístupy ke značkové politice
    14. Spokojenost zákazníků - faktory, které ji ovlivňují, způsoby měření.
    15. Metody analýzy marketingové pozice firmy na trhu.