Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované tématické okruhy pro bakalářskou státní zkoušku - Marketing, obchod a služby v cestovním ruchu

«»
Přípona
.rar
Typ
státnicové otázky
Stažené
0 x
Velikost
6,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
6812
Poslední úprava
19.10.2015
Zobrazeno
1 327 x
Autor:
blackmagic
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
MARKETING SLUŽEB
význam služeb v národním hospodářství,
klasifikace služeb,
specifické vlastnosti služeb,
úloha marketingu v odvětví služeb,
marketingový mix ve službách,
specifika služeb v cestovním ruchu


MARKETING SLUŽEB
Marketing služeb představuje výchozí základnu pro rozvoj teorie a praxe marketingu cestovního ruchu. Společným znakem marketingového řízení je používání rozšířeného marketingového mixu.

- vedle obecných vlastností služeb mají služby v cestovním ruchu další charakteristické rysy, kterými se odlišují od služeb v ostatních odvětví
• Jsou výsledkem činnosti mnoha odvětví, která se podílejí na zabezpečení účasti klientů na CR
• Realizace má charakter služeb osobních
• Poskytování, realizace a spotřeba služeb CR je místně a časově propojena
- marketing ve službách se začal uplatňovat v řízení podniků později ve srovnání s výrobními a distribučními odvětvími
- na počátku 21. století vstupuje marketingový proces a poznání do nové dynamičtější fáze - vývoj podpořen dokonalejšími komunikačními technologiemi→ zrychlování využívání marketingu v oblasti služeb CR.

VÝZNAM SLUŽEB V NÁRODNÍM HOSPODÁŘSTVÍ
Tradiční členění ekonomiky do 3 sektorů:
• Sektor zemědělství - prvovýroba- rybolov, lesní hospodářství
• Sektor průmyslu - prvovýroba a druhovýroba - těžební a zpracovatelský průmysl, výroba
a distribuce elektrické energie, plynu, vody, stavebnictví
Sektor služeb - terciární sektor - obchod, peněžnictví, pojišťovnictví, doprava, skladování a spoje, školství, zdravotnictví, veterinární a sociální činnost, ostatní služby

Klíčová slova:

marketing

hotelové služby

dopravní služby

charakteristika destinace

management

výzkum

marketingový mix



Obsah:
  • 1. Marketing služeb - význam služeb v národním hospodářství, klasifikace služeb, specifické vlastnosti služeb.
    2. Marketing v cestovním ruchu a lázeňství. Specifika služeb v cestovním ruchu, rozšířený marketingový mix, trendy ve službách cestovního ruchu.
    3. Typologie cestovního ruchu - členění cestovního ruchu podle různých hledisek, formy a druhy cestovního ruchu. Organizace cestovního ruchu v ČR, mezinárodní organizace. Systém řízení cestovního ruchu v ČR. Strategické a rozvojové dokumenty CR v ČR.
    4. Cestovní kanceláře a cestovní agentury, jejich funkce v cestovním ruchu. Charakteristika CK a CA, poskytované služby. Marketing CK a CA.
    5. Ubytovací služby - jejich charakteristika, členění a standardizace (klasifikace, kategorizace). Subjekty zajišťující ubytovací služby, nové trendy. Střediska hotelového provozu.
    6. Marketing hotelových služeb. Kooperace a koncentrace v oblasti hotelových služeb. Možnosti pro provozování hotelu. Franchising a jeho využití v podmínkách cestovního ruchu.
    7. Lázeňství jako důležitá součást odvětví cestovního ruchu. Význam lázní pro cestovní ruch, formy pobytu a úhrady lázeňské léčebné péče, nové trendy v lázeňství. Uplatnění marketingu v lázeňství.
    8. Stravovací služby - základní pojmy v oblasti stravovacích služeb, kategorizace stravovacích zařízení. Subjekty zajišťující stravovací služby, nové trendy ve stravovacích provozech a jejich marketingu.
    9. Dopravní služby - členění, význam dopravy v oblasti cestovního ruchu, jednotlivé druhy dopravy a jejich specifika, doprava a životní prostředí, nové trendy v dopravě a marketingu dopravních služeb.
    10. Charakteristika destinace, destinační management. Marketing destinace cestovního ruchu - typy, cíle, partnerství.
    11. Využívání nových technologií v cestovním ruchu, internet a jeho vliv na procesy v cestovním ruchu. Využití internetu v marketingu podniků cestovního ruchu.
    12. Personální management v cestovním ruchu, požadavky na pracovníky, manažery. Podniková kultura a etika.
    13. Funkce, organizace a řízení retailingové firmy, trendy v maloobchodě, retailing v České republice
    14. Obchodní logistika a technologie obchodního provozu, IT v retailingu
    15. Velkoobchod, maloobchod - typologie, funkce, lokalizace maloobchodu
    16. Specifika marketingu v obchodě - rozšířený marketingový mix
    17. Marketingový výzkum - jeho úloha ve firmě, typy výzkumu, proces výzkumu, výběrový soubor, techniky sběru dat a jejich vyhodnocení.
    18. Marketing služeb (bankovnictví, pojišťovnictví, doprava) - charakteristika, proces poskytování služeb, rozšířený marketingový mix.
    19. Specifika marketingu v neziskovém sektoru, základní formy neziskových organizací, tvorba projektů pro neziskové organizace, sponzoring a fundraising, etika v marketingu.
    20. Specifika marketingu organizací ve vybraných oblastech - marketing ve školství, vzdělávání, zdravotnictví, kultuře, sportu, politický marketing.
    21. Marketing měst, obcí a regionů, problémy spojené s využitím marketingové koncepce, marketingové prostředí obce, segmentace, marketingová strategie města, obce, regionu, role partnerství, zapojení obyvatel a komunikace s nimi, marketingové nástroje. Cílové skupiny marketingu měst a obcí.
    22. Mezinárodní marketingové prostředí a mezinárodní marketingový mix