Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované státnicové otázky z předmětu Ochrana přírody

«»
Přípona
.pdf
Typ
státnicové otázky
Stažené
8 x
Velikost
32,9 MB
Jazyk
český
ID projektu
9305
Poslední úprava
27.12.2016
Zobrazeno
1 396 x
Autor:
clean.bandit
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Problematika ŽP-filozofie, strategie, přístupy (TUR, společenské přístupy k problematice ŽP, strategické složky ŽP)

Trvale udržitelný rozvoj
1. DEFINICE UR
Brundtland report (WCED - Světová komise pro životni prostředí a rozvoj, 1987):
„Udržitelný rozvoj je takový rozvoj, který zajistí potřeby současných generací, aniž by bylo ohroženo splnění potřeb generací příštích a aniž by se to dělo na úkor jiných národů."
nebo
„Trvale udržitelný rozvoj představuje zachování křehké rovnováhy mezi přirozenou lidskou potřebou zlepšit životní svůj standard a zachováním přírodních zdrojů a ekosystémů, na nichž jsme my a budoucí generace závislí."
nebo
Zákon o životním prostředí (17/1992 Sb.)
„Rozvoj, který současným i budoucím generacím zachovává možnost uspokojovat jejich základní životní potřeby a přitom nesnižuje rozmanitost přírody a zachovává přirozené funkce ekosystémů."
Základní principy UR
1) Propojení základních oblastí života
- ekonomika, společnost, životní prostředí
2) Dlouhodobá perspektiva
- strategické plánování se zvažováním dopadů realizovaných aktivit
3) Kapacita životního prostředí je omezená
- nejen z hlediska zdrojů, ale i znečištění
4) Předběžná opatrnost
- důsledky všech našich činností nejsou vždy známé, je na místě být opatrný
5) Prevence

Klíčová slova:

problematika životního prostředí

globální problémy

podnikatelskě prostředí

udržitelnost

komunikační strategie



Obsah:
  • 1. Problematika ŽP-filozofie, strategie, přístupy (TUR, společenské přístupy k problematice ŽP, strategické složky ŽP)
    2. globální problémy životního prostředí Země - vyčerpávání přírodních zdrojů, globální klimatické a hydrologické změny planety, lidská populace, potravinové zdroje
    3. Složky životního a přírodního prostředí - horninové prostředí a půda, atmosféra a ovzduší, voda a vodní prostředí, přírodní prostředí - biota, lesy
    4. Strategie péče o ŽP - péče o ŽP globálně (OSN, světové komise. Světové strategické summity, Světové strategické programy), Evropská unie a životní prostředí (strategické dokumenty EU, orgány EU, legislativní nástroje péče o ŽP EU)
    5. Koncepce péče o životní prostředí v České republice - koncepční státní a rezortní dokumenty, řídící orgány, komplexní nástroje péče o životní prostředí, legislativa a instituce v životním prostředí, veřejná správa a životní prostředí
    6. Péče o přírodní složky prostředí v České republice - péče o půdní prostředí, péče o vodní prostředí, péče o atmosférické prostředí, péče obiotické prostředí (kompetence, prostředky, cíle)
    7. Péče o antropogenní složky prostředí v České republice - energetické a surovinové zdroje a jejich řešení, problematika odpadů a jejich řešení, humánní dopady antropizace prostředí a jejich řešení
    8. NÁSTROJE PÉČE O ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ V ČR
    9. Ochrana přírody a krajiny v České republice - obecná a zvláštní ochrana přírody a krajiny. územní a druhová ochrana přírody a krajiny
    10. Podnikatelské prostředí a péče o životní prostředí - fyzické osoby, jejich činnosti a kompetence v péči o životní prostředí, právnické osoby, jejich činnosti a kompetence v péči o životní prostředí, nástroje podniku v péči o životní prostředí, vazby podnikatelského prostředí a veřejné správy v péči o životní prostředí
    11. Udržitelnost: nový rámec podnikatelských strategií a hybné síly ochrany životního prostředí v měnícím se podnikatelském prostředí
    12. Integrace ochrany a péče o životní prostředí do politik hospodářského rozvoje
    13. Integrace požadavků péče a ochrany životního prostředí do podnikových strategií a řízení
    14. Environmentální řízení v podniku a nástroje jeho realizace na jednotlivých úrovních řízení
    15. Komunikační strategie podniku v oblasti ochrany ŽP jako nástroj snižování asymetrie informací trhu