Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované státnicové otázky z okruhu Marketing

«»
Přípona
.pdf
Typ
státnicové otázky
Stažené
2 x
Velikost
4,6 MB
Jazyk
český
ID projektu
9640
Poslední úprava
13.02.2017
Zobrazeno
636 x
Autor:
clean.bandit
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1 Základní pojetí marketingu a marketing managementu, základní pojmy, historický vývoj marketingu, moderní trendy v marketingu, podnikatelské koncepce

MARKETING
Marketing můžeme označit jako vědní disciplínu, která se objevila na konci 19. století. Marketing je zaměření na trh a usiluje o to, aby podnik vyráběl takové výrobky, které se přizpůsobují vývoji, trendům, cenám a budou uspokojovat potřeby a přání zákazníků. Aby se zákazníkům dostalo povědomí o produktu či službě, musí firma vynaložit velkou část svých finančních prostředků na jejich propagaci.

Definice podle nejznámějšího odborníka přes marketing pana Philipa Kotlera je marketing: „Společenský proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a požadují prostřednictvím tvorby nabídky a volné směna hodnotných produktů a služeb s ostatními.“

„Tvůrčí funkcí řízení je na základě odhadu potřeb zákazníka podporovat obchod a zaměstnanost a podněcovat výzkum a vývoj, které mají přispět k uspokojení těchto potřeb. Koordinuje možnosti výroby a distribuce zboží a služeb, určuje a řídí povahu a míru veškerého úsilí, které je nutné k tomu, aby se zboží budoucímu uživateli prodalo se ziskem.“ Neboli podnik musí zjistit, co chce zákazník a poskytnout mu to.

Pod pojmem marketing si můžeme představit výrobkovou politiku (sortiment, design, obal, značka), cenovou politiku (ceníky, slevy, srážky, platební podmínky), komunikační politiku (reklama, osobní prodej, podpora prodeje, public relations) a distribuční politiku (distribuční sítě, prodejní sortiment).

Předmětem marketingu nejsou jen výrobky či služby, ale mohou to být i události (Olympijské hry, koncerty), zážitky, osoby (jsou využívány jako propagační zdroj), místa (jsou spojena s destinačním marketingem), firmy, informace a ideje (firma neprodává krém, ale prodává naději).

Klíčová slova:

marketing

management

marketingový mix

produkt

obal

komunikace

etické aspekty

mezinárodní marketing



Obsah:
  • 1 Základní pojetí marketingu a marketing managementu, základní pojmy, historický vývoj marketingu, moderní trendy v marketingu, podnikatelské koncepce -2-
    2 Marketing služeb a neziskového sektoru, servqual -10-
    3 Nákupní chování spotřebitelů a organizací -17-
    4 Principy marketingového řízení, strategické marketingové řízení, marketingový plán -26-
    5 Marketingové prostředí a marketingová situační analýzy -39-
    6 Marketingový mix - tradiční i moderní pojetí, rozšířený marketingový mix -43-
    7 Produkt, obal, životní cyklus produktu (fáze, modifikace) -47-
    8 Řízení produktů prostřednictvím životního cyklu (strategie využívané v jednotlivých fázích), analýza podnikatelského portfolia (matice bcg, ge) -56-
    9 Cena -66-
    10. Distribuce (place) - distribuční cesty, kanály spotřebního a průmyslového zboží, maloobchod, velkoobchod -72-
    11 Distribuční (marketingové) kanály, řízení distribučních system, typy distribuce, fyzická distribuce (logistika), strategie push a pull -82-
    12 Marketingová komunikace - process, formy komunikace, kroky plánování efektivní komunikace, typy médií -88-
    13 Komunikační mix (promotion) - jednotlivé nástroje -101-
    14 Nové trendy v marketingu, internetový marketing -113-
    15 Marketingový výzkum, fáze, typy, etické aspekty, dotazník -130-
    16 Marketingový informační system, informační zdroje, metody marketingového výzkumu - výhody a nevýhody -139-
    17 Segmentace, targeting, positioning -141-
    18 Holistický marketing a hodnota poskytovaná zákazníkům, crm, databázový marketing -155-
    19 Značka, měření hodnoty značky -164-
    20 Analýza konkurence firmy, typologie konkurenční strategie, měření a předvídání tržní poptávky -175-
    21 Mezinárodní marketing, základní koncepce a strategie mezinárodního marketingu, hlavní teoretické přístupy k problematice internacionalizace -180-
    22 Formy vstupu na mezinárodní trhy, přímé zahraniční investice -189-
    23 Specifikace mezinárodního marketingového výzkumu, mezinárodního prostředí a procesu stp v internacionálním marketing, role značky v mezinárodním marketingu -194-
    24 Specifika mazinárodního marketingového mixu, rizika mezinárodního marketingu -214-
    25 Mezinárodní obchod a platby -222-