Vypracované státnicové okruhy z oboru Aplikovaná informatika
		
		
		
		Popis:
		1. Obecné principy pro tvorbu studie
Vědecké zkoumání = činnost, která je založena především na zjišťování a třídění faktů, získávání dat, ověřování experimentů a to vše při snaze o logičnost a systematičnost
Hlavním úkolem vědecké a odborné práce je získávání nových poznatků, znalostí a vědomostí za využití systematického a kritického myšlení. 
Ať už se autor rozhodne jakkoliv (v jakékoliv formě bude odbornou práci prezentovat), musí vždy dodržet obecně platná pravidla o jazykové normě, struktuře a formální úpravě. 
Podle Umberta Ecca má práce vědecký charakter pokud splňuje:
1. Předmětem výzkumu musí být nějaký identifikovatelný předmět, který musí být definován tak, aby byl poznatelný a identifikovatelný i pro ostatní.
2. Výstup výzkumu musí být takový, aby námi zvolený předmět zkoumání sdělil nové věci (věci, které nebyly vyřčeny)
3. Výzkum musí být užitečný a prospěšný pro ostatní
4. Výzkumná práce musí poskytnout předpoklady pro potvrzení nebo vyvrácení
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  empirický výzkum
		  		  testování
		  		  modelování
		  		  transakce
		  		  regulární výrazy
		  		  krpytografie
		  		  komunikace
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- 1. Obecné principy pro tvorbu studie 6
 2. Empirický výzkum 9
 3. Kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření 11
 4. Informační etika 14
 5. Podnikatelská etika 16
 6. Práce s informacemi a s textovými dokumenty 16
 7. Objekty a jejich vlastnosti 19
 8. Vzory při vývoji softwaru 22
 9. Agilní metodiky vývoje SW 27
 10. Testování softwaru 32
 11. Webové služby a architektura orientovaná na služby 36
 12. Metodiky vývoje a provozu IS/ICT 39
 13. Modelování při analýze a návrhu IS/ICT 43
 14. Modelovací jazyk UML 48
 15. Správa konfigurací, integrace (sestavení) a distribuce aplikací 51
 16. Význam a principy multidimenzionálního přístupu k řešení IS/ICT 53
 17. Fáze životního cyklu informačního systému 56
 18. Řešení funkční/procesní dimenze IS/ICT 57
 19. Transakce 61
 20. Architektury IS/ICT 63
 21. Služby IS/ICT 67
 22. Organizační, právní, pracovní a sociální dimenze řešení IS/ICT 69
 23. Řešení dimenze "Bezpečnost a kvalita IS/ICT" 70
 24. Řešení ekonomické dimenze IS/ICT 71
 25. Varianty řešení IS/ICT podniku, jejich výhody a nevýhody 72
 26. Dokumentace IS/ICT 73
 27. Druhy zpracování SW aplikace 74
 28. Návrh databáze 76
 29. Databázové systémy - charakteristika 78
 30. Databázové jazyky 81
 31. Databázové systémy a jejich optimalizace 85
 32. Databázové systémy - srovnání a trendy 88
 33. Konceptuální modelování obsahu databáze 94
 34. Hlavní vývojové etapy podnikových informačních systémů a zásady jejich členění 96
 35. Hlavní důvody prosazení parametrizovatelných řešení aplikačního softwaru 98
 36. Hlavní funkcionalita logistické části ERP 99
 37. Hlavní funkcionalita finanční části ERP 100
 38. Rozšiřující moduly podnikových IS a jejich funkcionalita 101
 39. Hlavní funkční oblasti CRM aplikací 103
 40. Nástroje BI a jejich význam pro podnikové rozhodování 106
 41. Vývojové tendence funkcionality IS podniků 111
 42. Hlavní vstupy a výstupy algoritmů MRP II 112
 43. Hlavní etapy projektu implementace ERP 114
 44. Hlavní kritéria výběru ERP 120
 45. Tendence na trhu dodavatelů IS podniků 123
 46. Datové formáty 128
 47. Informační proces a informační činnosti 129
 48. Booleovský model vyhledávání textových dokumentů a jeho rozšiřování 130
 49. Vektorový model vyhledávání textových dokumentů 132
 50. Vyhodnocování klasifikačních modelů dobývání znalostí z databází 134
 51. Klasifikační úloha v dobývání znalostí z databází, algoritmy pro indukci rozhodovacích stromů 140
 52. Shlukovací úloha v dobývání znalostí z databází, algoritmy pro shlukování dat 142
 53. Cíle a základní metody dobývání znalostí z databází 145
 54. Asociační pravidla 147
 55. Regulární výrazy 149
 56. Přepravní protokol v síti internet 151
 57. Transportní a řídící protokoly sítě internet 157
 58. Servisní funkce v internetu 160
 59. Přístup k vzdálenému systému 162
 60. Přenos pošty v síti internet 167
 61. Principy WWW 171
 62. Dynamické stránky v WWW 176
 63. Problematika současných projektů IS 180
 64. Procesní modelování 184
 65. Shromažďování dat 186
 66. Prezentace informací 192
 67. Systémové metodologie měkkých systémů 196
 68. Týmová práce 201
 69. Governance přístupy 202
 70. Organizace a organizování 203
 71. Strukturování organizace 206
 72. Organizační moc a její projevy 207
 73. Změny v organizaci 208
 74. Balanced scorecard 208
 75. Vývoj a postavení IT v organizacích 212
 76. Systémová analýza - vybrané metody 214
 77. Nástroje IT Governance - ITIL, Cobit 215
 78. Kryptologie, cíle kryptografie, kryptografické elementy, kryptografické protokoly 217
 79. Šifrování, symetrické blokové a proudové šifry 218
 80. Asymetrická kryptografie 219
 81. Hashové funkce v kryptografii, generování klíčů, digitální podpisy, ukládání hesel. 220
 82. Informační a znalostní systémy 222
 83. Certifikáty, infrastruktura veřejných klíčů (PKI), časové značky 223
 84. Systém řízení bezpečnosti informací (ISMS) 225
 85. Identifikace, autentizace, autorizace 229
 86. Šifrovaná komunikace, SSH, SSL/TLS, VPN, IPsec 230
 87. Firewally, IDS, IPS, logování 231
 88. Algoritmus, prostředky pro zápis algoritmu, algoritmické konstrukce 232
 89. Složitost algoritmů, algoritmicky obtížné problémy 236
 
 
 
 
 
  O souborech cookie na této stránce
  Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.