Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované otázky z Managementu - ke státnicím

«»
Přípona
.pdf
Typ
státnicové otázky
Stažené
8 x
Velikost
9,5 MB
Jazyk
český
ID projektu
12744
Poslední úprava
08.10.2018
Zobrazeno
1 144 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Plánování v podniku: plánování jako manažerská funkce, druhy plánů, konfliktnost a synergičnost cílů, postup při sestavování plánů, řízení podle cílů

Plánování je jedna z hlavních činností manažera a zpravidla se uvádí jako první fáze manažerského cyklu (tzn., probíhá ještě před započetím výroby, prodeje, opatření potřebných zdrojů apod.). Smyslem plánování je stanovení cílů organizace v čase a vymezení postupů jak těchto cílů dosáhnout. Bez racionálně stanoveného cíle, strategií a postupů jeho dosažení nelze provádět ani výběr rozmisťování pracovníků, ani účinné organizování nebo kontrolu. Význam spočívá především ve zvyšování efektivity, ve snižování rizika, v realizaci organizačních změn, v integraci úsilí a ve vytvoření standardů výkonnosti celé organizace.

Plánování jako manažerská funkce
Plánování je zaměřeno na stanovení budoucího stavu organizace a cest k jeho dosažení.

Plánování v každé organizaci plní následující úkoly:
o je nástrojem rozvoje organizace - prostřednictvím plánů jsou realizovány rozhodující změny v organizaci i jejich složkách, směr rozvoje organizace má být určován především plánem
o je prostředkem zabezpečujícím koordinaci a proporcionalitu uvnitř organizace.

Klíčová slova:

plánování

postavení manažera

informační systémy

řízení lidských zdrojů

management rizika

procesní organizování



Obsah:
  • 1. Plánování v podniku: plánování jako manažerská funkce, druhy plánů, konfliktnost a synergičnost cílů, postup při sestavování plánů, řízení podle cílů
    2. Rozhodování: typy rozhodovacích problémů, fáze rozhodovacího procesu, rozhodování za rizika a nejistoty, metody rozhodování, základní rozhodovací úlohy při řízení podniku, systémy na podporu rozhodování
    3. Informační systémy v manažerské práci: informace a znalosti jako konkurenční výhoda, informační systémy v podniku a jejich architektura, přistup k tvorbě informačních systémů, manažerské aplikace v informačních systémech, směry rozvoje.
    4. Postavení manažera v podniku, profil manažera: postavení manažera, úrovně managementu, znaky způsobilosti manažera, principy a styl manažerské práce, vztah k podřízeným, sebeřízení a řízení času, požadavky na nadnárodní manažery.
    5. Řízení lidských zdrojů v podniku: význam a základní aktivity, nositelé personálního řízení v podniku, personální práce v podniku (plánování potřeby pracovníků, získávání a výběr pracovníků, hodnocení pracovníků, hodnocení práce a popis pracovních míst).
    6. Proces formování pracovní síly a mobilita pracovníků: vzdělávání pracovníků, odměňování, mobilita pracovníků, pracovní vztahy a kolektivní vyjednávání, péče o pracovní podmínky a sociální péče o pracovníky.
    7. Cyklus strategického managementu: vize - cíle - poslání - situační analýzy - určení strategie - realizace strategie - kontrola plnění strategických záměrů
    8. Management rizika: Definování podnikatelského rizika, typologie podnikatelských rizik, faktory podnikatelského rizika, obsah jednotlivých fází managementu rizika. Bezpečnostní systémy v podniku.
    9. Logistické cíle a ukazatele pro měření míry jejich splnění: úroveň logistických služeb, produktivita v logistice, logistické náklady, rozpornost logistických cílů, podstata a příklady ekonomického vyvažování v logistice.
    10. Dávka v logistice: Pojem dávka/dodávka, ekonomické a logistické důsledky velikosti dávky, výpočet nákladů ovlivněných velikostí dávky, přístupy ke stanovení velikosti dávky, objasnění optimalizačního přístupu.
    11. Specializace pracovišť a prostorové rozmístění: objasnění a srovnání funkční a procesní (předmětné specializace), vliv prostorového uspořádání pracovišť na logistické veličiny, nástroje pro analýzu materiálového toku, jednoduché metody pro racionální rozmístění (metoda CRAFT, metoda souřadnic, metoda trojúhelníková)
    12. Řízení zásob: klasifikace zásob, náklady spojené se zásobami, ukazatelé rychlosti pohybu zásob, výpočet objednacích úrovní,stanovení velikosti dávky a pojistné zásoby
    13. Logistika ve výrobě: obsah a zásady plánovaní výroby, podklady pro plánování výroby, základní úlohy v plánování výroby, vztah termínovaného plánování a kapacitního bilancování, rozpad kusovníku a metoda MRP
    14. Logistika v distribuci: základní úlohy v distribuční logistice, typy distribučních cest, typy skladů a struktury skladové sítě v distribuci, charakteristika tzv. poskytovatelů logistických služeb a logistických distribučních center, kritéria pro volbu druhu dopravy, perspektivy kombinované dopravy.
    15. Využití teorie omezení v managementu podniku: kapacitní úzká místa, kroky práce s úzkými místy, tvorba výrobního programu s využitím teorie omezení, systém Buben - Zásobník - Lano (DBR), měření ekonomické výhodnosti výrobků.
    16. Systémové pojetí podniku. Systém řízení podniku a jeho charakteristiky. Model formální organizace systému řízení podniku, jeho komponenty a jejich charakteristiky. Organizování jako proces, principy organizování. Organizační dokumentace systému řízení podniku. Metody popisu struktur a procesů.
    17. Útvarové organizování a typy organizačních struktur. Potřeba strukturalizace uvnitř podniku, faktory ovlivňující organizační strukturu. Typy organizačních struktur a jejich členění. Liniové, štábní, kombinované organizační struktury, cílově programové, funkcionální, výrobkové a jiné účelové organizační struktury, strategické podnikatelské jednotky.
    18. procesní organizování. Vztah procesní a strukturní organizace, zobrazovací prostředky procesů (procesní mapa, vývojové diagramy, typy procesů (řídící, klíčové, podpůrné)), základní klíčové procesy v podniku: procesy vztažené k zákazníkovi,procesy ke stanovení nabízených výrobků a služeb, procesy výroby výrobků, procesy poskytování služeb, procesy vztažené k dodavatelům
    19. Pojetí kvality: definice, relativita kvality, komplexní pojetí kvality, znaky kvality výrobků a služeb, posuzování kvality. Spokojenost a nespokojenost zákazníka, grafické metody pro vyhodnocování spokojenosti zákazníka.
    20. Jednoduché nástroje jakosti: sběr a záznam dat, vývojový diagram/procesní mapy, Ishikawův diagram, Paretův diagram, histogram, bodový (korelační) diagram, regulační diagram.
    ...
    ...
    ...