Státní bakalářská zkouška z předmětu Podnikání v obchodě a službách
		
		
		
		Popis:
		VZNIK A VÝVOJ OBCHODU
- Vznik obchodu v souvislosti se vznikem řemesel (výroby) - řemeslník už nebyl schopen sám si zajistit velké množství surovin a sám to prodávat
- prvotní forma obchodu - výměna (po první společenské dělbě práce)
- obchod jako zvláštní, samostatná hospodářská činnost se začíná objevovat na rozhraní rodové a otrokářské společnosti po oddělení řemesel od zemědělství a města od vesnic
- vzniká zbožová výroba a z jednoduché zbožové výměny se stává peněžní směna. Majitelem výrobku je jeho výrobce a cílem výměny je získat jiný výrobek. Končí tak období prosté výměny zprostředkované kmenovými náčelníky mezi kmeny a rody.
» z jednoduché výměny Z - Z (zboží za zboží) se stává směna Z - P - Z (majiteli zboží jsou jeho výrobci, cílem směny je získání jiného zboží, jiné směnné hodnoty)
- Formování obchodu jako specifického odvětví (oboru) lidské činnosti vrcholí třetí velkou společenskou dělbou práce, při které se vyděluje kupec (obchodník) jako člověk výlučně se zabývající směnou zboží
- Narůstá místní a časová diferenciace mezi oběma akty směny - koupí a prodejem - a především specializace výroby, a to vyžaduje činnost i osobu, která zajistí směnu zboží mezi městem a vesnicí, mezi jednotlivými výrobci a mezi výrobci a panovníkem (vládnoucí vrstvou).
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  obchod
		  		  logistika
		  		  incoterms
		  		  ubytování
		  		  cestovní ruch
		  		  zahraniční trhy
		  		  spotřební družstva
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- 1. Obchod
 2. Hlavní vývojové tendence v retailingu
 3. Kooperace v obchodě
 4. Spotřební družstva
 5. Logistika v obchodě
 6. Typologie maloobchodních jednotek
 7. Územní podmínky obchodního podnikání; metody územní analýzy
 8. Řešení obchodní vybavenosti měst a obcí, nákupní centra
 9. Manipulační a přepravní jednotky v obchodě, ochrana zboží, identifikace zboží v oběhu (rfid, ean)
 10. Řízení maloobchodních operací, hlavní cíle, metody stanovení počtu obsluhujících pracovníků
 11. Podnikání v obchodě a službách podle živnostenského zákona, struktura odvětví obchodu čr
 12. Zásoby v obchodě, jejich funkce a členění, řídící hladiny zásob, objednací systémy, optimalizace zásob, analýza zásob
 13. Incoterms
 14. Formy vstupu na zahraniční trhy
 15. Základní složky cestovního ruchu a jejich charakteristika
 16. Cestovní kanceláře a cestovní agentury, jejich funkce v cestovním ruchu
 17. Ubytovací služby
 18. Charakteristika destinace, destinační management
 19. Legislativní rámec cestovního ruchu
 20. Personální management v cestovním ruchu, požadavky na pracovníky, manažery. podniková kultura a etika
 21. Základy marketingového výzkumu
 22. Marketingová komunikace
 23. Cena jako marketingový nástroj
 24. Produkt jako součást marketingového mixu
 25. Marketing na internetu
 26. Marketing neziskových organizací
 27. Marketing pojišťovnictví, bankovnictví
 28. Situační analýzy
 29. Politický marketing
 30. Marketingové strategie
 31. Marketing služeb
 32. Podnikatelská koncepce (výrobní, společenská, crm..)
 33. Marketing maloobchodu
 34. Marketingový plán
 
 
 
 
 
  O souborech cookie na této stránce
  Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.