Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Otázky ke státní závěrečné magisterské zkoušce - Obor Řízení podniku a podnikové finance

«»
Přípona
.doc
Typ
státnicové otázky
Stažené
0 x
Velikost
0,8 MB
Jazyk
český
ID projektu
4573
Poslední úprava
18.11.2014
Zobrazeno
1 142 x
Autor:
northfinder
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Marketingová prostředí a nástroje jejich analýzy

- Mikroprostředí
- Makroprostředí

Mikroprostředí
- patří sem faktory, které může podnik využít a ovlivnit
- faktory : daný subjekt - podnik, firma, organizace, zákazníci, dodavatelé, distribuční články, konkurence

Makroprostředí
- patří sem faktory, které nemůže podnik ovlivnit
- faktory : sociální, technické a technologické, ekonomické, politicko-legislativní ( STEP )

Prostředí:
- Blízké
- Širší
- Vzdálené

Vzdálené ( externí ) prostředí
- nelze být podnikem přímo řízeno, ani ovlivňováno
- faktory vzdáleného prostředí - STEEP analýza
- Sociologické : rozložení obyvatelstva, porodnost, očekávání zákazníků, životní styl
- Technologické : výkonnost informačních komponentů, globalizace a IT
- Ekonomické : reformy, DPH, daňová politika, vstup do EU, úroková míra, inflace
- Ekologické : mezinárodní dohody o ochraně ŽP - dotace, fondy na ochranu ŽP
- Politicko-právní : vládní politika, bezcelní zóny, daňové prázdniny, investiční pobídky, právní normy, dohody o volném obchodu

Analýza vzdáleného prostředí je důležitým základem marketingových průzkumů, zejména máme-li otevírat nové trhy.
I u analýzy širšího prostředí je důležité monitorovat jednotlivé faktory průběžně. Známá je analýza PEST : politické a právní, ekonomické, sociální a kulturní, technologické prostředí.

Klíčová slova:

marketingové prostředí

vztahový marketing

typologická matice

SWOT analýza

výrobní proces

řízení podniku



Obsah:
  • 1. Marketingová prostředí a nástroje jejich analýzy
    2. Kupní rozhodovací proces
    3. Strategické a operativní řízení podniků
    4. Projektové řízení a jeho vliv na organizační strukturu
    5. Obchodní řízení podniku a vliv na rozpočet
    6. Analýza citlivosti a její význam
    7. Transakční a vztahový marketing, jejich podstata, vzájemné vazby a odlišnosti
    8. Typologické skupiny zákazníků
    9. Úloha kvality a marketingu v inovačním řízení podniků
    10. Marketingový plán
    11. Marketingový výzkum - prostředí, data a typy výzkumu
    12. Cílová skupina zákazníků (zákaznický segment a jeho proměnné) a jejich charakteristika
    13. Nástroje a prostředky interní a externí komunikace
    14. Typologická matice elektronického obchodování (e-businessu)
    15. Proces marketingového řízení a jeho fáze
    16. Jednotlivé fáze navazování a utváření vztahů se zákazníkem ve vztahovém marketingu
    17. Produktové, cenové, distribuční a komunikační marketingové strategie
    18. Cena produktu a služeb v marketingu (kontinuum produktu a služeb)
    19. Distribuční cesty ve výrobním procesu, jejich místo a optimalizace
    20. Analýza SWOT a její použití