Popis:
		1. Charakteristika základních fází marketingového řízení
1. Podstata marketingu, podmínky pro využití, výhody, nevýhody
Vývoj marketingu je spjat s rozvojem trhu 
Cílem marketingu: vytvořit objednávku (nabídku), která by byla v rovnováze s poptávkou
2. Předpoklady využití marketingu, základní definice
Marketing - společenský a řídící proces, který umožňuje jedincům nebo skupinám lidí získat to, co potřebují nebo chtějí, hlavním a jediným úkolem mar je vyhledání dostatečného počtu zákazníků, kteří by byli ochotní zakoupit určité výrobky určitých výrobců. 
- lidská čin zaměřená na uspokojování potřeb a přání zákazníků prostřednictvím směnných postupů. Společným prvkem je uspokojení potřeb zákazníků tzn. je to integrovaný komplex čin, zaměřených na trh.
KONCEPCE MARKETINGOVÉHO ŘÍZENÍ A UVEĎTE PŘÍKLADY APLIKACE
a) výrobní koncepce: vychází z předpokladu, že spotřebitelé upřednostňují levné a široce dostupné výrobky; hlavním cílem řízení musí být efektivní výroba a distribuce (Ford, Texas kalkulačky) 
b) výrobková koncepce: zákazníci dávají přednost výrobků, které mají vysoko kvalitu, provozní spolehlivost a jsou zajímavé a moderní; fa se musí zaměřit na inovaci výrobků (např. výrobci cukrovinek neustále mění design obalu nebo celé cukrovinky, aby znovu přilákali nové zákazníky, vyvíjejí nová a „lepší“ složení a receptury); 
c) prodejní koncepce: zákazníci kupují výrobky hlavně na základě silné a různorodé podpory prodeje (např. u encyklopedií, pojištění), je to riziková strategie, prodávající musí často své zákazníky pracně vyhledávat a zdůrazňovat ji100m přednosti nabízených produktů; 
d) marketingová koncepce: fa může dosáhnout stanovených cílů, pokud správně odhadne přání a potřeby zákazníka na cílovém trhu a dokáže je uspokojit efektivněji a účinněji než konkurence; používají se různé slogany (image je nanic, následuj instinkt - Sprite, kde to žije, tam je Mattoni); 
e) koncepce společenského marketingu: fa musí uspokojovat potřeby zákazníka lépe a účinněji než konkurence, zohledňuje nejen dlouhodobé zájmy spotřebitelů, ale i společnosti; je nejnovější
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  marketing
		  		  řízení
		  		  plánování
		  		  konkurence
		  		  výhoda
		  		  produkt
		  		  služby
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- 1. Charakteristika základních fází marketingového řízení
 2. Marketingové plánování
 3. Základní znaky konkurenční výhody produktu
 4. Inovační funkce marketingového řízení
 5. Marketing služeb