Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Marketingové řízení - vypracované státnice

«»
Přípona
.doc
Typ
státnicové otázky
Stažené
2 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
4204
Poslední úprava
19.09.2014
Zobrazeno
1 337 x
Autor:
kralova.lucie
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Charakteristika základních fází marketingového řízení
1. Podstata marketingu, podmínky pro využití, výhody, nevýhody
Vývoj marketingu je spjat s rozvojem trhu
Cílem marketingu: vytvořit objednávku (nabídku), která by byla v rovnováze s poptávkou
2. Předpoklady využití marketingu, základní definice
Marketing - společenský a řídící proces, který umožňuje jedincům nebo skupinám lidí získat to, co potřebují nebo chtějí, hlavním a jediným úkolem mar je vyhledání dostatečného počtu zákazníků, kteří by byli ochotní zakoupit určité výrobky určitých výrobců.
- lidská čin zaměřená na uspokojování potřeb a přání zákazníků prostřednictvím směnných postupů. Společným prvkem je uspokojení potřeb zákazníků tzn. je to integrovaný komplex čin, zaměřených na trh.

KONCEPCE MARKETINGOVÉHO ŘÍZENÍ A UVEĎTE PŘÍKLADY APLIKACE

a) výrobní koncepce: vychází z předpokladu, že spotřebitelé upřednostňují levné a široce dostupné výrobky; hlavním cílem řízení musí být efektivní výroba a distribuce (Ford, Texas kalkulačky)
b) výrobková koncepce: zákazníci dávají přednost výrobků, které mají vysoko kvalitu, provozní spolehlivost a jsou zajímavé a moderní; fa se musí zaměřit na inovaci výrobků (např. výrobci cukrovinek neustále mění design obalu nebo celé cukrovinky, aby znovu přilákali nové zákazníky, vyvíjejí nová a „lepší“ složení a receptury);
c) prodejní koncepce: zákazníci kupují výrobky hlavně na základě silné a různorodé podpory prodeje (např. u encyklopedií, pojištění), je to riziková strategie, prodávající musí často své zákazníky pracně vyhledávat a zdůrazňovat ji100m přednosti nabízených produktů;
d) marketingová koncepce: fa může dosáhnout stanovených cílů, pokud správně odhadne přání a potřeby zákazníka na cílovém trhu a dokáže je uspokojit efektivněji a účinněji než konkurence; používají se různé slogany (image je nanic, následuj instinkt - Sprite, kde to žije, tam je Mattoni);
e) koncepce společenského marketingu: fa musí uspokojovat potřeby zákazníka lépe a účinněji než konkurence, zohledňuje nejen dlouhodobé zájmy spotřebitelů, ale i společnosti; je nejnovější

Klíčová slova:

marketing

řízení

plánování

konkurence

výhoda

produkt

služby



Obsah:
  • 1. Charakteristika základních fází marketingového řízení
    2. Marketingové plánování
    3. Základní znaky konkurenční výhody produktu
    4. Inovační funkce marketingového řízení
    5. Marketing služeb