Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Ekonomie a management - vypracovaný státnicový okruh na Informační management

«»
Přípona
.rar
Typ
státnicové otázky
Stažené
0 x
Velikost
5,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
8345
Poslední úprava
04.07.2016
Zobrazeno
1 082 x
Autor:
dana.lapackova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Soubor .rar obsahuje jak rozsáhlou verzi (131 stran) tak i zkrácenou verzi (62 stran).

1 STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ

Řízení fází životního cyklu - tvorba strategie, výběr systému, forma pořízení, implementace, provoz. ITIL - využití při strategickém řízení IS, pět základních oblastí.

1.1 Tvorba strategie
Strategie je popisem cesty, jak dosáhneme plánovaných cílů (poslání, vize, mise, cíle). Neexistence informační strategie bývá označována jako jedna z hlavním příčin neefektivnosti výdajů na informační systémy.
Při tvorbě firemní strategii chceme dosáhnout:
• lepší podpora procesů firmy
• lepší podklady pro rozhodování
• lepší fungování firmy
• dosažení podnikových cílů

1.1.1 Informační strategie
Informační strategie = soustava cílů a způsobů jejich dosažení pro oblast IT
podstatou je definování vize IT, specifikace poslání IT, identifikace klíčových strategických cílů pro IT, strategická analýza orientovaná na IT podporu a služby, model poskytování IT služeb, stanovení sourcing strategie pro oblast IT
cíle, budoucí charakteristiky IS/ICT; přispívá k omezení chaotického řízení IS/ICT, a pomáhá k dosažení efektivního (=efektivita + efektivnost) využívání IS/ICT ve společnosti.
● příprava a rozvoj informační strategie jsou důležité nejen z pohledu efektivního fungování informačního systému, ale také z pohledu správného, systematického a cíleného vkládání investic do informačních technologií a programových prostředků

Klíčová slova:

řízení informačních systémů

efektivita

investiční instrumenty

právní opora

řízení obchodu

finanční plán

platební schopnost



Obsah:
  • 1 Strategické řízení informačních systémů 2
    2 efektivita a efektivnost informačních systémů 11
    3 Řízení programu a portfolia projektu 14
    4 Druhy plánů a způsoby plánování v projektech 19
    5 Systémové vymezení finančních trhů v rámci finančního systému 26
    6 Druhy finančních investičních instrumentů 32
    7 Matematické modely poptávky, nabídky a produkce 40
    8 Matematické modely užitečnosti a národní důchod 48
    9 problematika isms 53
    10 Právní opora ISMS 58
    11 Řízení obchodu na ERP trhu 63
    12 Řízení obchodu na ERP trhu 74
    13 finanční plán 81
    14 ŘÍZENÍ PLATEBNÍ SCHOPNOSTI PODNIKU 89
    15 Změny ve firmě a riziko 94
    16 Riziko a metody snižování rizika 103
    17 Význam a podstata strategického managementu, 107
    18 Formulace strategie; 113
    19 STRATEGICKÝ MARKETING 122
    20 Segmentace, targeting a positioning jako základní kameny marketingové strategie. 128