Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Rozpracované teze - Podnikání v obchodě (kombinované studium)

«»
Přípona
.doc
Typ
skripta
Stažené
2 x
Velikost
0,9 MB
Jazyk
český
ID projektu
8412
Poslední úprava
03.08.2016
Zobrazeno
1 275 x
Autor:
dana.lapackova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1 Význam a funkce obchodu v národním hospodářství

Klíčové pojmy a výrazy:
Společenská dělba práce, historie trhu, zboží výroba, zbožně-peněžní vztahy, zákon nabídky a poptávky, tržní mechanismus, funkce obchodu, druhy obchodu.

1.1. Vznik obchodu, jeho podstata a historie trhu

Obchod jako samostatná hospodářská činnost vznikl na rozhraní rodové a otrokářské společnosti po oddělení řemesel od zemědělství a města od vesnice (cca 1000 let př. n.l. na území Egypta a Řecka). Vznikla zbožní výroba s prosté výměny výrobků zprostředkované kmenovými náčelníky mezi kmeny a rody.

Formování obchodu vyvrcholilo třetí velkou společenskou dělbou práce, a to oddělením obchodu od řemesel. Podmínkou vzniku obchodu byl tedy vznik zbožní výroby, výroby pro směnu zboží a nárůst místní a časové diferenciace mezi oběma akty směny tj.mezi místem a časem koupě a prodeje. Směna umožněná existující společenskou dělbou práce a existencí vznikajících hospodářských subjektů byla doprovázená specializací výrobců i prodejců, což podmiňovalo vznik oběhu zboží (logistiky).

Klíčová slova:

národní hospodářství

obchodní firma

organizační struktura

lidské zdroje

informační systém



Obsah:
  • 1 Význam a funkce obchodu v národním hospodářství
    2 Vývojové trendy obchodu a obchodních firem
    3 Strategie obchodních firem
    4 Marketingové cíle obchodních firem
    5 Organizování a modelování organizačních struktur v obchodě
    6 Kooperace a koncentrace v obchodě
    7 Vstup obchodní firmy na zahraniční trhy
    8 Řízení lidských zdrojů v obchodní firmě
    8 Organizace práce v obchodním provoze-operativní management
    10 Manažérský systém informací