Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Douglas, Rushkoff - Manipulativní nátlak

«»
Přípona
.pdf
Typ
skripta
Stažené
0 x
Velikost
1,4 MB
Jazyk
český
ID projektu
9815
Poslední úprava
06.03.2017
Zobrazeno
903 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Říká se

Člověk prý používá pouze deset procent svého mozku. Nenasycené tuky jsou pro nás údajně zdravější než nasycené. Drobné klikyháky v kameni mají být důkazem, že kdysi na Marsu existoval život. Tvrdí se, že naše děti dosahují v testech stále horších a horších výsledků. Ježíš prý byl přímým potomkem krále Davida. Ve svém volnu si můžete vydělat až 15 000 $ týdně. Říká se, že marihuana vede k LSD a LSD vás může dohnat k sebevraždě. Rohová kancelář je údajně symbolem moci. Starší lidé by se měli v této roční době nechat naočkovat proti chřipce. Homosexualita vzniká vlivem prostředí. Prý existuje gen homosexuality. Lze zhypnotizovat lidi tak, že udělají cokoliv. Zhypnotizovaní lidé prý neudělají v hypnóze nic, co by neudělali při plném vědomí. Lék Prozac zmírňuje depresi. Podílové fondy jsou nejlepší dlouhodobou investicí. Počítače mohou předpovídat počasí. Nesplnili jste podmínky odpočitatelných položek z daní.

Kdo nám to všechno tvrdí a proč? A co je mnohem podivnější, proč je vlastně posloucháme?

Každý z nás zná někoho, koho označuje jako "oni": šéfy, odborníky, autority - skutečné i imaginární. Zdá se, že nám mluví do života, rozhodují o našich osudech a plánují nám budoucnost. V nejlepším případě nám dávají pocit bezpečí, podobně jako naši rodiče. Rozhodují za nás. Myslí za nás. Nemusíme si dělat starosti s tím, co bude dál - vše už bylo rozhodnuto za nás a všechno, co se děje, děje se v našem nejlepším zájmu. Nebo v to aspoň doufáme.

Klíčová slova:

pyramidové systémy

manipulace

nátlak

reklama

virtuální marketing

výčitky svědomí



Obsah:
  • Úvod 7
    Kapitola první
    Muž proti muži 28
    Kapitola druhá
    Atmosféra 65
    Kapitola třetí
    Podívaná 96
    Kapitola čtvrtá
    Public relations 124
    Kapitola pátá
    Reklama 152
    Kapitola šestá
    Pyramidové systémy 180
    Kapitola sedmá
    VIRtuální marketing 213
    Doslov
    Zákazníkovy výčitky svědomí 244