Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Systém komunikace ve firmě Český Mobil a.s.

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
0 x
Velikost
0,4 MB
Jazyk
český
ID projektu
2207
Poslední úprava
23.10.2013
Zobrazeno
1 065 x
Autor:
redsun
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Úvod

Pro svoji seminární práci jsem si vybral společnost Český Mobil a.s. která je vlastníkem značky Oskar. Oskar je nejmladší mobilní operátor v České republice. Český Mobil patří prostřednictvím ClearWave N.V. do skupiny spadající pod kanadskou telekomunikační společnost Telesystem International Wireless (TIW). ClearWave N.V. je dceřinou firmou TIW, držitelem kontrolního balíku akcií Českého Mobilu a.s. a předním poskytovatelem GSM služeb v Rumunsku pod značkou Connex.

Od okamžiku komerčního spuštění sítě (1. března 2000) získal Oskar více než 1 179 800 zákazníků a stal se jedním z nejrychleji se rozvíjejících operátorů v Evropě startujících ze 3. pozice. Síť Oskar v současné době pokrývá více než 98% území. Ve společnosti Český Mobil je zaměstnáno 1300 osob. Sídlo společnosti je v Praze na Vinohradské ulici, přičemž pobočky má po celé republice.

2. Popis a analýza systému vnitřní komunikace

Organizační schéma

Organizační schéma společnosti vychází z klasické funkcionální struktury, která je založena na funkční specializaci dílčích strukturních jednotek, kde do jednoho organizačního celku se kumulují stejné funkční činnosti (viz schéma na následující straně). Tato struktura se skládá přibližně z osmi horizontálních úrovní, přičemž téměř vždy referují podřízení přímému nadřízenému, ale je možné, že například manažer referuje přímo directorovi a tím obchází úroveň senior manažera. V čele stojí CEO, výkonný vicepresident a dále šest vicepresidentů. Téměř celé vedení je kanadské národnosti (kromě vicepresidenta pro značku a komunikaci, který je Čech).

Napříč funkční strukturou je zde patrná maticová struktura. Zaměstnanci pracují v týmech převážně po pěti až deseti lidech. Dochází zde k organizačnímu uspořádání zároveň podle funkcí a podle projektů, což umožňuje být produktivnější, učit se jeden od druhého a získat více dovedností. Seskupení zaměstnanců v projektových týmech umožňuje společnou práci různých funkcí na vývoji specifického projektu. Výsledkem je komplexní síť vztahů mezi projektovými týmy a funkcemi. Každý člen týmu referuje dvěma nadřízeným – funkčnímu vedoucímu a vedoucímu projektu. Členové jsou proto také nazýváni jako „zaměstnanci dvou vedoucích“. Toto je asi největší problém maticové struktury. Stává se, že požadavky funkčního nadřízeného a vedoucího projektu jsou v rozporu. Toto by šlo vyřešit zavedením struktury produktových týmů, která by zrušila vztah dvojí podřízenosti a funkční zaměstnanci by byli permanentně přidělovány mezifunkčním týmům.

Klíčová slova:

organizace

kultura

komunikace

prostředky

chování



Obsah:
  • 1. Úvod
    2. Popis a analýza systému vnitřní komunikace
    3. Popis a analýza systému vnější komunikace