Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Strategický management - Strategie zahájení provozování večerky

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
3826
Poslední úprava
21.07.2014
Zobrazeno
1 159 x
Autor:
eliskabila
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. ÚVOD
Rozhodla jsem se vytvořit strategii malého obchodního podniku. V Karviné jsem se setkala s malými obchůdky tabáku či drogerie nebo večerkami, které jsou vybudovány ve vchodech panelových domů. Na tento druh obchodů jsem v žádném jiném městě nenarazila. Zdá se mi to velmi dobrý nápad, proto navrhnu strategii pro založení večerky v panelovém domě na sídlišti v Novém Jičíně. Tato večerka bude zaměřena na nákup potravinářského zboží v malém množství a prodej tohoto zboží konečným spotřebitelům.
2. ANALÝZA EXTERNÍHO PROSTŘEDÍ
2.1 Analýza makroprostředí
Za makroprostředí označujeme veškeré faktory, které na podnik působí z venku, ale podnik má jen minimální možnost tyto faktory nějak ovlivnit.
2.1.1 Politicko-právní prostředí
Toto prostředí považuji za nejdůležitější, protože rozhodnutí vládních orgánů vytváří právní, daňové, bezpečnostní, jakostní, zdravotní a další požadavky ve formě zákonů a vyhlášek.
Pro mou večerku musím splnit následující:
povolení Živnostenského úřadu a získání Živnostenského listu,
povolení místního městského úřadu,
povolení hygienické stanice (otázka sociálního zařízení zaměstnance),
zřízení bankovního účtu,
ohlášení finančnímu úřadu - přidělení DIČ a
přihlášení jako plátce zdravotního a sociálního pojištění.

Klíčová slova:

externí prostřední

analýza

ekonomika

geografie

demografie

mikroprostředí

konkurence

trh

dodavatelé

zákazníci

vize



Obsah:
  • 1. Úvod 3
    2. Analýza externího prostředí 3
    2.1 Analýza makroprostředí 3
    2.1.1 Politicko-právní prostředí 3
    2.1.2 Společenské prostředí 3
    2.1.3 Demografické prostředí 3
    2.1.4 Ekonomické prostředí 4
    2.1.5 Technologické prostředí 5
    2.1.6 Geografické prostředí 5
    2.2 Analýza mikroprostředí 6
    2.2.1Trh 6
    2.2.2 Stávající konkurence 6
    2.2.3 Nová konkurence 6
    2.2.4 Dodavatelé 6
    2.2.5 Zákazníci 6
    3. Analýza interního prostředí 6
    4. Vize 6
    5. Formulace strategických cílu 6
    6. Zdroje pro zahájení 7
    6.1 Personální zdroje 7
    6.2 Prodejna 7
    6.3 Finanční zdroje 7
    7. Závěr 8