Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Rozvoj tvůrčích a inovačních dovedností u manažerů a jejich pracovních týmů

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
0 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
2859
Poslední úprava
11.03.2014
Zobrazeno
1 245 x
Autor:
eliseus
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Veškerá civilizace je produktem tvůrčích aktivit lidí. Tvořivost je velký potenciál, který zdaleka není ještě využíván tak, jaké poskytuje možnosti. V tržním hospodářství je nezbytný proto, aby firmy prosperovaly a současně svými produkty zkvalitňovaly život spotřebitelům. Studium tvořivosti je interdisciplinární a v rámci oboru management má velmi důležité místo.
Tvořivost je široký pojem a vzhledem k univerzálnímu uplatňování je dost obtížné jej vymezit. Rhodes (1961) na základě analýzy různých teorií a definicí vytvořil systém, který postihuje tvořivost ve 4 základních dimenzích: vlastnosti tvořivé osobnosti, proces tvořivosti, podmínky pro tvůrčí činnost a tvůrčí produkt. Podchycením všech těchto 4 dimenzí je možno porozumět tvořivosti v širším kontextu. Znalost těchto 4 dimenzí je nezbytná proto, abychom mohli zkvalitňovat tvůrčí vlastnosti a tvůrčí procesy ve výcvikových kurzech. Znalost prostředí umožňuje zlepšovat podmínky ve firmách tak, aby tvůrčí duch naplňoval celou firmu, aby byl podporován a rozvíjen. Znalost produktů umožňuje ovlivňovat inovační přístupy.

Amabile (1988) uvádí jako nejdůležitější faktory prostředí, které nejvíce stimulují tvořivost a inovaci, vysokou míru autonomie, dobrý management projektu, přístup ke zdrojům, povzbuzování,pracovní a organizační klima, vědomí a uznání inovace. Další aspekty už nejsou tak důležité, podrobněji jsou rozvedeny v habilitační práci. Amabile ve své práci posuzovala kvalitu prostředí a kvalitu inovátorů se záměrem vytvořit model tvořivosti a inovace v organizaci.

Klíčová slova:

tým

manažér

civilizace

rozvoj

inovace



Obsah:
  • 1. Současný stav řešené problematiky 5
    2. Cíl práce 7
    3. Zvolené metody zpracování 8
    Definování problému 8
    Shromáždění a analýza informací 8
    Metody zpracování práce 8
    Postup řešení dané problematiky 10
    4. Hlavní výsledky habilitační práce 12
    5. Přínos práce pro vědu a praxi 15
    Přínos práce pro vědu 15
    Přínos práce pro praxi 15
    6. Závěr 19
    7. Literatura 21
    8. Seznam publikací autora: 23
    Přehled publikační činnosti 23
    Publikace autora vztahující se k tématu habilitační práce 23
    9. CV autora 25

Zdroje:
  • ABETTI, P.A.: Planning for Entrepreneurial Innovation, In Field Studies in USA, France, Mexico and Lessons Learned, 2 (2), 1993, s. 127-133
  • AMABILE, T.M.: A Model of Creativity and Innovation in Organizations, In Research in Organizational Behavior,10, 1988, s. 123-167
  • AMABILE, T.M. a kol.: Leader Behaviors and the Work Environment for Creativity: Perceived Leader Support, In The Leadership Quarterly, 15 (1), 2004, s. 5-32
  • BASADUR, M.: Leading others to Think Innovatively together: Creative Leadership, In The Leadershio Quarterly, 15 (1), 2004, s. 103-121
  • BONNEAU, G.A., AMÉGAU, S.: Evaluating Community Creativity and Innovation: Methodological Proposal and Reflexions, In Journal of Creative Behavior, 33 (3), 1999, s. 208 - 219
  • BRENNAN, A., DOOLEY, L.: Networked Creativity: a Structured Management Framework for Stimulating innovation, In Technovation (article in press), 2004
  • CARAYANNIS, E.G., GONDALEZ, G.: Creativity and Innovation competitiveness? When, how, and why, In Shavinnia, L.V.: The International Handbook of Innovation, 2003, s. 587 - 606
  • CARAYANNIS, E.G., COLEMAN, J.: Creative System Design Methodologies, In The Case of Complex Technical Systems, 25 (8), 2005, s. 831 - 840
  • CATER, C., SCARBROUGH, H.: Towards a second generation of KM? The people management challenge, In Education and Training 43 (4/5), 2001
  • CSIKSZENTMIHALYI, M.: Kreativitaet. Stuttgart, Klett-Cotta 1997
  • DE BONO, E.: Serious creativity. London, Harper Collins Publishers 1992
  • DOOLEY, L., O´SULLIVAN, D.: Systems Innovation Manager, In International Journal of Production, Planning and Control, 11 (2), 2000, s. 369-379
  • EARL, M.: Knowledge Management Strategies: Toward a Taxonomy, in Journalof Management Information Systems, 18, 2001, s. 215-233
  • GESCHKA, H., MAGDEFRAU, H.: How Businessmen Generate Ideas: Result of a European Survey and Comparison with a Japonese Poll, In Creativity and Innovation Management, Special Dummy Issue, 2002
  • GILAD, B.: Entrepreneurship: The issue of creativity in the market place, In Journal of Creative Behavior, 18, 1984, s. 151-161
  • GRYSKIEWICZ, N., TAYLOR, S., FLEENOR, J.: Job Satisfaction and Creativity Style: An Unexpected Empirical Finding, In Creativity and Innovation Management, 4 (4), 1995, s. 258-265
  • GUILFORD, J. P., HOEPFNER, R.: The analysis of intelligence. N.Y., McGraw Hill Book Co. 1971
  • HSIAO, S.W., CHOU, J.R.: A Creativity Based Design Process for Innovative Product Design, In International Journal of Industrial Ergonomics, 34 (5), 2004, s. 421-443
  • ISAKSEN, S.G., TREFFINGER, D., DORVAL, B.: Creative Approaches to Problem Solving: A Framework for Change. Dubuque, Kendall/Hunt Publishing 2000
  • JUNG, D.I.: Transformational and transactional leadership and their effects on creativity in groups, In Creativity Reseach Journal, 13 (2), 2001, s. 185-195
  • KAUFMANN, G.: Two Kinds of Creativity - But Which Ones?, In Creativity and Innovation Management, 13 (3), 2004, s. 154-164
  • LAPIERRE, J., GIROUX, V.P.: Creativity and Work Environment in a High - Tech Context, In Creativity and Innovation Management, 12 (1), 2003, s. 11 - 23