Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Projekt „Vyrobeno v Beskydech“ - zapojení agroturistických zařízení

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
0 x
Velikost
4,4 MB
Jazyk
český
ID projektu
2588
Poslední úprava
12.12.2013
Zobrazeno
1 562 x
Autor:
leonek
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. O projektu „Domácí výrobky“ - regionální značení

1.1 Regionální environmentální centrum pro střední a východní Evropu (REC)

Regionální environmentální centrum pro střední a východní Evropu (REC) vzniklo dne 20. června 1990 podpisem Charty REC třemi zakládajícími stranami: USA, Evropskou komisí a Maďarskem. V současné době sdružuje REC 29 států a Evropskou komisi.
Hlavním posláním REC je napomáhat řešení problémů životního prostředí ve střední a východní Evropě prostřednictvím podněcování spolupráce mezi nevládními organizacemi, vládami, soukromým sektorem a dalšími environmentálními aktéry a podpory volné výměny a předávání informací a účasti veřejnosti na rozhodování.


1.2 Domácí výrobky

REC zastřešuje mimo jiné skupinu regionálních ochranných známek Domácí výrobky. U nás je od roku 2008 tato organizace REC ČR nahrazena občanských sdružením Apus, neboli rorýs.
Hlavními činnostmi této organizace je realizace vlastních projektů v oblasti životního prostředí, udržitelného rozvoje a regionálního rozvoje, spolupráce s českými i zahraničními organizacemi, environmentální vzdělávání, podpora a zprostředkování výměny informací. Jednou z hlavních tématických náplní Asusu je regionální značení výrobků .
V červnu 2008 byl úspěšně zakončen projekt financovaný grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci Finančního mechanismu EHP a Norského finančního mechanismu prostřednictvím Nadace rozvoje občanské společnosti, který pomohl zavést značky v Moravském Kravařsku a Górolské Swobodě, a rozvinul značení v Beskydech..
Tvůrci projektu „Domácí výrobek“ si uvědomují, že v dnešním globálním světě je třeba zachovávat identitu regionů, zajišťovat ochranu přírody, místních tradic a kulturního života.
Hlavním cílem regionálního značení výrobků je zviditelnit tradiční regiony (známé např. svou zachovalou přírodou, zdravým prostředím, lidovými tradicemi) a využít jejich socio-ekonomických výhod. Do systému regionálních značek „Domácí výrobky” se od roku 2004 zapojilo již 10 regionů - Krkonoše, Šumava, Beskydy, Moravský kras, Orlické hory, Moravské Kravařsko, Górolsko Swoboda, Vysočina, Polabí a Podkrkonoší. V každém z nich vznikla regionální značka pro výrobky, která zaručuje vedle jejich kvality a šetrnosti k přírodě především jejich původ a vazbu na určité výjimečné území.

Klíčová slova:

projekt

výrobce

Beskydy

region

domácí výrobky

certifikát



Obsah:
  • 1. O projektu „Domácí výrobky“ - regionální značení 3
    1.1 Regionální environmentální centrum pro střední a východní Evropu (REC) 3
    1.2 Domácí výrobky 3
    1.3 Regionální značky 3
    2. Projekt „Vyrobeno v Beskydech“ 4
    2.1 Kritéria pro výrobce 4
    2.2 Kritéria pro výrobek 4
    2.3 Značka vyrobeno v BESKYDECH ® 5
    2.4 Příklady certifikovaných výrobků 5
    Plstěné výrobky z ovčí vlny 5
    Valašský trdelník 5
    Křehké válené uši ze Štramberka 5
    Drobné dřevařské výrobky 6
    Dekorace ze sušených květin 6
    Kolářské a stolařské práce 6
    Český med a svíčky z včelího vosku 6
    Valašské škrábané kraslice od Boženy Pařenicové 7
    Valašský kolovrátek od Václava Zbranka 7
    Štramberské oplatky od firmy ŠMÍRA-PRINT 7
    Cukrářské a pekařské výrobky od Aleny Žaludkové z Cukrárny ALFA 8
    Kožená galanterie od Martina Šimka 8
    Dřevořezby od Milana Obody 8
    Netradiční domácí zákusky od Elvíry Kerekešové 9
    Hračky z modrotisku od Jany Studenské 9
    Příborské šifle od Františka Šuberta 9
    Příborská freudovka od Farnese Company 10
    Ručně tkané výrobky ze zbytkových a použitých materiálů od Anny Smýkalové 10
    Tiskoviny od Zdeňka Hartingera 10
    Med Josefa Řádka 11
    3. Závěr 11
    4. Zdroje 12

Zdroje: