Popis:
		Oligopol je dnes nejběžnějším typem tržní struktury. Typickými oligopolními strukturami je automobilový, letecký či elektrotechnický průmysl. Oligopol se vyznačuje malým počtem firem, s vysokým stupněm vzájemné závislosti, vyrábějících celou nebo převážnou většinu nabídky odvětví. Alespoň některé z nich mají takový podíl na trhu, který může ovlivnit cenu. Firmy reagují nejen na změnu ceny, ale i výstupu, kvality produktu, reklamy apod. každé z nich.
Oligopolní struktura v sobě rovněž obsahuje určité prvky konkurence i monopolu. V reálném prostředí se proto oligopolní firmy chovají často velmi rozdílně. Postupují-li ve shodě, jsou schopné přiblížit se monopolu a hledat takovou vhodnou strategii z hlediska cen a vyráběného množství, která vede k maximalizaci ekonomického zisku. Tento případ může být označen za cenové vůdcovství, kdy je v odvětví jedna z firem v postavení uzná-vaného vůdce, nebo rovněž při existenci kartelových či nepsaných dohod. Jedinými konku-renty této dominantní firmy jsou četné menší firmy na tzv. konkurenční okraji (svými roz-hodnutími o výstupu či ceně nemohou zásadně ovlivnit trh). 
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  oligopol
		  		  mikroekonomie
		  		  konkurence
		  		  reklama
		  		  monopol
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Úvod 3
 1 Teorie 4
 2 Článek vztahující se k danému tématu 6
 3 Problémové okruhy 7
 3.1 První problémový okruh 7
 3.1.1 Řešení 7
 3.1.2 Zhodnocení 8
 3.2 Druhý problémový okruh 8
 Závěr 9
 Seznam použité literatury 10
 Seznam použitých symbolů a zkratek 11
 Seznam obrázků 12
 Seznam tabulek 13
Zdroje:
		    
		    		    - Plzeňský Prazdroj zdraží svá piva o 4 procenta [online]. MAFRA, c1999-2008 , 22.9.2008 [cit. 2008-11-16]. Dostupný z WWW: .
- SOJKA, Milan, KONEČNÝ, Bronislav. Malá encyklopedie moderní ekonomie. 5. aktualiz. vyd. Praha : Libri, 2004. 277 s. ISBN 80-7277-258-9.