Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 633   projektů
0 nových

Marketingový mix - McDonald's, s.r.o.

«»
Přípona
.pdf
Typ
seminární práce
Stažené
7 x
Velikost
0,6 MB
Jazyk
český
ID projektu
5800
Poslední úprava
25.05.2015
Zobrazeno
667 x
Autor:
petr.cerny
Facebook icon
Detaily projektu
Popis:
Úvod
Jednou z nejdůležitějších potřeb člověka je potřeba fyziologická. Kromě potřeby dýchání či spánku, máme potřebu jíst a pít. Toho využili mnozí podnikatelé a založili si vlastní restaurace, aby uspokojili jak své potřeby, tak i ty naše. Doba ale postoupila dopředu, je uspěchaná, a lidé nemají na nic čas. A to je právě to, čeho využívají společnosti jako je McDonald´s. McDonald´s patří mezi tzv. „fast foody“, což znamená restaurace s rychlým občerstvením. Fast foody využívají času, který je pro nás „nedostatkovým zbožím“ a nabízejí kvalitní občerstvení za přijatelné ceny.
Historie
McDonald‘s
První restaurace byla otevřena v roce 1955 v Des Plaines ve státě Illinois v USA. Za jejím otevřením stál Raymond Albert Kroc, syn českého emigranta Aloise Kroce. Raymond Kroc při svých cestách po Spojených státech narazil na bratry Maca a Dica McDonaldovi a jejich restauraci s rychlým občerstvením. Efektivní provoz této restaurace ho zaujal natolik, že začal s bratry úzce spolupracovat a podporovat jejich koncept a principy. V roce 1959 se v Chicagu otevřela již stá restaurace McDonald´s a rozsáhlá expanze nebrala konců. O tři roky později odkoupil Raymond Kroc celou firmu od jejich původních majitelů za 2,7 miliónů dolarů a pustil se do budování sítě poboček restaurací tohoto typu i za hranicemi Spojených států. První restaurace McDonald´s mimo území USA se otevřely v roce 1967 a to v Kanadě a v Portoriku. Za další čtyři roky se dočkala i Evropa, resp. Německo a Nizozemí. Nevídaná expanze nově se otevíraných restaurací ani po 30 letech neztrácela na síle. Spíše naopak. Psal se rok 1987 a ve 47 zemích světa se v téměř 10 000 restaurací denně stravovalo okolo 20 000 000 zákazníků. V 90. letech se spolu s politickými změnami dostává americký fenomén i na půdu střední a východní Evropy. V tehdejším Československu se zlaté oblouky objevily na jaře roku 1992.

Klíčová slova:

marketing

McDonald

franchising

reklama

distribuce

promoce

podpora prodeje

nutriční informace

price



Obsah:
  • 1. Obsah -1-
    2. Úvod -2-
    3. Historie -2-
    3.1. Mcdonald‘s -2-
    3.2. Mccaffé -2-
    4. Marketingový mix -3-
    4.1. Product -3-
    4.1.1. Nutriční informace -7-
    4.1.2. Obal -7-
    4.1.3. Logo -7-
    4.2. Price -8-
    4.2.1. Možnosti plateb -8-
    4.2.2. Slevy -8-
    4.2.3. Karta isic -8-
    4.2.4. Šeky -9-
    4.2.5. Franchising -9-
    4.3. Distribuce -9-
    4.4. Promotion -10-
    4.4.1. Reklama -10-
    4.4.2. Podpora prodeje -10-
    4.4.3. Vztahy s veřejností (public relation) -11-
    5. Swot analýza -12-
    6. Závěr -13-
    7. Seznam použité literatury -14-
    8. Zdroje -14-