Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Chování spotřebitele a formování poptávky

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
1 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
2273
Poslední úprava
06.11.2013
Zobrazeno
1 682 x
Autor:
jullie.kanska
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Teorie racionální volby spotřebitele předpokládá, že každý konzument si pro svou spotřebu zvolí pouze takovou kombinaci statků a služeb, která mu při dané úrovni důchodu přinese nejvyšší možný užitek. Spotřebitel je tedy nucen vyřešit dvě základní otázky, a to „jaká kombinace statků a služeb je pro něj nejlepší“ a „zda si může tuto nejlepší kombinaci dovolit“. V reálním světě má každý spotřebitel k dispozici určitý soubor statků a služeb, z něhož si vybírá pouze ty statky či služby, které mu umožní uspokojit jeho potřeby. Každý spotřebitel je na trhu statků a služeb konfrontován s cenami statků, jež se na tomto trhu nacházejí, přičemž tyto ceny současně určují objem finančních prostředků, které je daný spotřebitel nucen vynaložit na nákup určitého množství těchto statků.

Klíčová slova:

Omezení spotřebitele

rozpočet

celkový užitek

mezní úžitek



Obsah:
  • Úvod
    Rozpočtové omezení spotřebitele
    Linie rozpočtu
    Celkový a mezní užitek
    Kardinalismus, Ordinalismus
    Indiferenční křivka a mapa
    Zákon substituce
    Optimum spotřebitele
    Závěr (shrnutí)
    Seznam použité literatury

Zdroje:
  • skripta Vysoké školy podnikání, Ostrava, Ostrava 2004
  • Tato skripta vychází z knih:
  • Macáková, L.: Mikroekonomie – základní kurs. Slaný, Melandrium 2000, kapitola 4
  • Samuelson, P .A., Nordhaus, W.D.: Ekonomie. Praha, Svoboda 1995, kapitola 19
  • Frank, R. H., Bernanke, B. S.: Ekonomie. Praha, Grada Publishing 2003
  • Základy mikroekonomie, učebnice pro ekonomické a obchodně-podnikatelské fakulty
  • Pavel Tuleja, Pavel Nezval, Ingrid Majerová
  • Lide.uhk.cz/fim/student