Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Zavedení čárových kódů v maloobchodě

«»
Přípona
.pdf
Typ
semestrální práce
Stažené
1 x
Velikost
0,7 MB
Jazyk
český
ID projektu
11563
Poslední úprava
12.02.2018
Zobrazeno
1 179 x
Autor:
royal.cut
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Práce, s názvem „zavedení čárových kódů v maloobchodě“, se zabývá návrhem řešení a zavedením čárových kódu v maloobchodní síti prodejen Hruška spol. s r. o. A to konkrétně na prodejně potravin Hruška Jana, Severní 883, Hradec Králové, 50003, která v současnosti k oceňování zboží používá klasické, neefektivní ruční štítkování a ani se zde nevyužívá elektronického záznamu zboží pro katalogizaci. Pro správné a komplexní řešení, které bude přesně odpovídat potřebám dané prodejny, je sledován a porovnáván současný stav, se stavem srovnatelné prodejny, kde je již zaveden systém čárových kódů a elektronické evidence zboží.

Při návrhu a následné implementaci, je snahou zachování všech výhod, které zavedení čárových kódů přináší. Jedním z hlavních cílů je zvýšení produktivity práce a úspora nákladů, což čárové kódy, oproti štítkování, umožňují. Jedná se především o rychlé a přesné čtení kódu, pružnost při změně cen a nízké náklady na úpravu cen zboží. Dále poskytuje úsporu nákladů nejen na náplně do štítkovačů, ale díky vyšší produktivitě a efektivnosti i mzdových nákladů. Čárové kódy také slouží k evidenci zboží, lze tedy získat lepší představu o pohybu zboží, jeho stavu a rychleji tak reagovat na potřeby provozovny, potažmo poptávky zákazníků. Odmyslíme-li prvotní náklady na zavedení systému, jeho provoz se pak stává téměř nenákladným a k jeho uvedení do praxe není potřeba složitých školení zaměstnanců, díky jeho jednoduchosti.

Výsledkem práce je tedy efektivně a bezchybně fungující prodejna, která je schopna rychle a pružně reagovat jak na změny cen, tak poptávku zákazníků. Navrhovaný systém přinese vysoké úspory času pracovníků a nákladů při oceňování zboží a jeho zaznamenávání. Dále umožňuje využití nových logistických možností prodejny při skladování zboží a zajištění jejich dodávek.

Klíčová slova:

čárový kód

ean

princip

přínosy

maloobchod

zavedení

QR kód

Matrix



Obsah:
  • 1 Úvod 3
    2 Cíle, metodika 3
    Hlavní cíl 3
    Dílčí cíle 4
    Metodika 4
    3 Teorie 4
    3.1 Definice čárového kódu a princip fungování 4
    3.2 Typy čárových kódů 5
    3.2.1 Ean 8 a 13 5
    3.2.2 Code 128 5
    3.2.3 Code 39 6
    3.2.4 Aztec 6
    3.2.5 QR kód 7
    3.2.6 Data Matrix 7
    3.3 Uplatnění čárových kódů a jejich přínosy 8
    3.4 Potřebné vybavení na a odhad cenové náročnosti 8
    4 Současná situace v prodejně MO Hruška - Jana 9
    5 Výsledky 10
    5.1 Náklady současné situace 10
    5.2 Náklady po zavedení 11
    5.3 Náklady na zavedení čárových kódů 11
    6 Diskuse 12
    7 Závěry a přínosy 13
    8 Literatura 14

Zdroje:
  • BUREŠ, Ondřej, Josef ČÁSLAVKA, Jakub HURDA a Jakub KALIVODA. Čárové kódy a jejich využití na praktickém příkladu: Projekt z předmětu Logistika. 2011. FIM.
  • Bar code. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]
  • GS1 CZECH REPUBLIC. Čárové kódy a identifikace [online]
  • Návrh zefektivnění pracovních postupů distribučního centra pomocí systému čárových kódů [online]