Nedokonalá konkurence
		
		
		
		Popis:
		Naše dnešní téma je nedokonalá konkurence a chování firem v nedokonalé konkurenci. S nedokonalou konkurencí se setkáváme denně, a to ať už aktivně či pasivně. Aktivně jako odběratelé energetiky, plynu, pohonných hmot, a mnoho, mnoho dalších statků nebo služeb na našem či zahraničním trhu. V pasivní podobě se s nedokonalou konkurencí setkáváme prostřednictvím zpráv z novin, televize, internetu a dalších médií
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  Nedokonalá konkurence
		  		  monopol
		  		  oligopol
		  		  poptávka
		  		  nabídka
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Úvod
 Charakteristika nedokonalé konkurence
 Co je nedokonalá konkurence?
 Rozdělení nedokonalé konkurence
 Příčiny vzniku nedokonalé konkurence
 Chování firmy v podmínkách nedokonalé konkurence
 Monopol
 Příčiny vzniku monopolu
 Monopolní síla
 Rovnováha monopolu
 Křivka poptávky monopolu
 Neexistence křivky nabídky monopolu
 Příjmy monopolu
 Neefektivnost monopolu
 Regulace monopolu
 Oligopol
 Pojmy spojené s oligopolem
 Modely oligopolu
 Monopolistická konkurence
 Monopolní konkurence v krátkém a dlouhém období
 Závěr
 Seznam použité literatury
Zdroje:
		    
		    		    - Samuelson, P. A. a Nordhaus, W. D. Ekonomie. 13. vydání, Praha: Nakladatelství Svoboda, 1995, ISBN 80-205-0494-X
- Dohnalová, Z. Mikroekonomie pro bakalářské studium. 3. vydání, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Academia centrum, 2007, ISBN 978-80-7318-571-8 
- Buchta, M. Mikroekonomie pro bakalářské studium. Univerzita Pardubice, Fakulta ekonomicko-správní, ISBN 978-80-7395-010-1, 55-785-07
- www.miras.cz (seminární práce)
- www.ecorp.euweb.cz (seminární práce)
- www.e15.cz (ekonomický deník)
 
 
 
 
 
  O souborech cookie na této stránce
  Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.