Mikroekonomie - Nedokonalá konkurence
		
		
		
		Popis:
		Nedokonalá konkurence
• Dosavadní analýzy chování firmy předpokládaly, že firma operuje na tzv. dokonale konkurenčním trhu, kde jsou splněny všechny následující podmínky:
 * Dokonalá informovanost kupujících
 * Nulové náklady na změnu dodavatele
 * Homogenní produkt
• Nesplnění jediné z výše uvedených podmínek mění trh v nedokonale konkurenční.
Nedokonalá konkurence a intenzita konkurence
• Pojem nedokonalá konkurence může vyvolat dojem, že na nedokonale konkurenčních trzích je konkurence mezi firmami slabší, avšak na nedokonale konkurenčních trzích může být konkurence velmi intenzivní - tvrdá až agresivní.
• Konkurenční boj na trzích, kde je jen několik málo velkých firem, které se navzájem „mají na očích“, může tu a tam dokonce přerůstat v „cenovou válku“.
• Rozdíl mezi dokonalou a nedokonalou konkurencí není v „tvrdosti“ konkurence, ale v něčem jiném - v cenové tvorbě.
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  konkurence
		  		  intenzita
		  		  poptávka
		  		  efektivnost
		  		  monopol
		  		  oligopol
		  		  monopolistická konkurence
		  		  rovnováha
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Nedokonalá konkurence
 Nedokonalá konkurence a intenzita konkurence
 Obecná charakteristika nedokonalé konkurence
 Individuální poptávka
 Funkce mezního příjmu
 Efektivnost firem
 Formy nedokonalé konkurence
 Monopol
 Pozitivní hlediska monopolu
 Přirozený a administrativní monopol
 Cenová regulace monopolu
 Oligopol s dominantní firmou
 Monopolistická konkurence - krátkodobá a dlouhodobá rovnováha
 Srovnání tržních struktur na základě vybraných kritérií
 
 
 
 
 
  O souborech cookie na této stránce
  Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.