Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Chování výrobce a formování nabídky na dokonale konkurenčním trhu

«»
Přípona
.pdf
Typ
prezentace
Stažené
0 x
Velikost
1,0 MB
Jazyk
český
ID projektu
6696
Poslední úprava
05.10.2015
Zobrazeno
686 x
Autor:
blackmagic
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Podstata firmy

• Firma (podnik) je obecné označení pro ekonomicko - právní (podnikatelský) subjekt, který tvoří jednu ze základních forem institucionálního uspořádání ekonomiky založené na výrobě zboží a poskytování služeb za úplatu.
• Firma vystupuje na trhu výrobků a služeb jako prodávající, na trhu výrobních faktorů jako kupující.
• Základními znaky rozlišující podnik od jiných institucí společnosti jsou: ekonomická samostatnost a právní subjektivita.
• Smyslem firmy (jeho podstatou) je organizování lidské činnosti v daném okruhu uspokojováním cizích potřeb tak, aby i potřeby vlastníků firmy byly uspokojeny.

Stanovení cílů firmy

• V téměř každé definici charakterizující podnikání (včetně současného obchodního zákoníku) je formulován cíl této činnosti slovy „za účelem dosažení zisku“. Lze tedy za základní cíl firmy považovat tuto skutečnost.
• Cíle podniku jsou žádoucí stavy, kterých se podnik snaží dosáhnout prostřednictvím své existence a svých činností. Stupeň dosažení cílů lze označit za nejdůležitější kriterium hodnocení činnosti podniku.
• Poznámka: Podniky mohou mít různé cíle, jaké např. udržení určité úrovně zisku, hospodárnosti (nízké úrovně nákladů), výroby výrobků a poskytování služeb vysoké kvality, vedoucí postavení na trhu co do objemu prodeje, maximalizace úrovně dividend apod. V našem základním „modelovém“ mikroekonomickém přístupu považujeme za jediný cíl (prozatím) právě maximalizaci zisku.

Klíčová slova:

chování

formování nabídky

konkurence

trh

ekonomický zisk

náklady

podstata