Problematika organizování a organizačních struktur ve vztahu k managementu - studijní materiál
		
		
		
		Popis:
		Organizace
Smyslem organizování je vytvořit podmínky pro koordinování úsilí pomocí vytváření struktury procesů a struktury vztahů mezi kompetencemi.
Strukturou procesů chápeme cílevědomé úsilí manažerů zaměřené na určení způsobů, jak mají pracovníci vykonávat dané práce.
Strukturou vztahů vyjadřuje relativně stabilní organizační strukturu. 
Organizační struktura
Strukturu lze vymezit jako soubor vzájemně propojených prvků. Za prvky v tomto případě lze chápat pracovní místo. Lze konstatovat, že pracovní místo je základní axiom organizování.
Organizační struktura je analogií biologické kostry, která přináší možnost organizovaně vykonávat práci. Organizační struktura umožňuje odlišovat pozice manažerů a pracovníků, formulovat pravidla a postupy a delegovat kompetence k jednotlivým řídícím místům.
V tomto smyslu organizační struktura umožňuje redukovat neurčitost chování jednotlivých zaměstnanců
Organizování
Pomocí funkce organizování je možné dezintegrovat celkové úkoly na jednotlivé práce spojené s určitými povinnostmi, delegovat kompetence pro jejich plnění a přiřazovat jednotlivé pracovní činnosti do specifických oddělení a útvarů:
Základní charakteristikou je:
- členění pracovních úkolů na úkony
- Delegování kompetencí
- Tvorba specifických organizačních jednotek
- Určování vhodné velikosti organizační jednotky
Architektura
Lze z pohledu managementu charakterizovat jako činnosti zaměřující se na:
- Design struktury
- Účel struktury - vyjadřuje cíl
- Funkčnost struktury-každý by měl vědět, co má dělat, kde je jeho místo 
a to v integrovaném pohledu ve vztahu k dosaženému efektu
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  organizace
		  		  management
		  		  centralizace
		  		  formalizace
		  		  specializace
		  		  organizační struktura
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Problematika organizování a organizačních struktur ve vztahu k managementu
 Tvorba organizačních jednotek podniku, pracovní úkol, pracovní místo, analýza úkolů, syntéza úkolů, organizační struktura, vztahy mezi pracovními místy
 Životní cyklus organizace, etapy rozvoje organizační struktury,
 fáze vývoje organizační struktury
 Organizační struktury SBU, výhody a nevýhody SBU, důvody pro použití SBU
 Síťové organizační struktury - Fraktálová organizace, horizontální organizace , Ameba, franchising
 Podnikatelské sítě velkých organizací - HOLDING
 Strategické Aliance
 Organizační chování
 Správa a management společnosti (corporate governance)
 
 
 
 
 
  O souborech cookie na této stránce
  Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.