Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Marketing - poznámky

«»
Přípona
.doc
Typ
poznámky
Stažené
1 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
4230
Poslední úprava
22.09.2014
Zobrazeno
1 177 x
Autor:
kralova.lucie
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Úvod do marketingu

Úspěch v tržní ekonomice závisí na pružném reagování na situace, které vznikají na trhu a elektivním působení na vztahy mezi nabídkou a poptávkou s využitím marketignových metod a přístupů.
Marketing - soubor činností, které zabezpečují výrobu a prodej zboží podle tržních podmínek.
Současný marketing - dynamický integrovaný komplex funkcí, který umožňuje efektivně řešit problémy spojené s podnikáním na rozvinutém trhu.
Vývoj trhů je působením vnitřních a vnějších faktorů, tak i marketing na trzích přibližně stejně vyspělých ekonomik se často vyznačuje určitými zvláštnostmi.

Podstata marketingu definice:
marketing integrovaný komplex činností, zaměřených na trh - koordinovaná součinnost mnoha aktivit.
Marketingový proces začíná odhadem potřeb spotřebitelů a vytvářením představy o produktech nezbytných k jejich uspokojení, a končí plným uspokojením potřeb spotřebitelů, kterému může dojít i delší dobu po prodeji.
Cílem marketingu je stálý prodej se ziskem.
V základech marketingu je směna hodnot

Prodej - snaží se přimět zákazníky k nákupu zboží, která má podnik vyroben
Marketing - usiluje o to, aby podnik vyráběl a prodával zboží, které zákazník bude požadovat.

Marketing se realizuje za předpokladu, že:
1. existuje dvě nebo více stran s neuspokojenými potřebami
2. jednotlivé strany si přejí a jsou schopny tyto potřeby uspokojit
3. mezi stranami existuje komunikace
4. existuje něco směnitelného

Dříve bylo často myslně akcentováno zaměření marketingu na stimulování poptávky za situace převisu nabídky nad poptávkou, tj. v podmínkách trhu odběratele. Od marketingu se ovšem požaduje, aby zabezpečoval úspěšné podnikání za jakékoli tržní situace.

Situace na trhu mohou být velmi rozdílné. Aktuální úroveň poptávky může být nižší, rovna nebo vyšší než úroveň disponibilní nabídky, poptávka může být rovněž s nabídkou v časovém nesouladu nebo může být z nějakých důvodů nežádoucí.
Při řešení se je využíváno všech marketingových funkcí, v zásadě rozdílná však může být jejich aplikace a celkový přístup k řešení problémů.

Klíčová slova:

marketing

plánování

řízení

chování spotřebitele

instituce

informace

marketingový mix



Obsah:
  • 1. Úvod do marketingu
    2. Marketingové řízení
    3. Marketingové prostředí
    4. Kupní chování zákazníků (Chování spotřeb. na trhu)
    5. Kupní chování institucí
    6. Informace a marketing (MIS)
    7. Marketingový výzkum
    8. Marketingový mix
    9. Internacionální marketing