Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Chování firmy a formování nabídky

«»
Přípona
.docx
Typ
poznámky
Stažené
2 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
5741
Poslední úprava
18.05.2015
Zobrazeno
1 139 x
Autor:
petr.cerny
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
CHOVÁNÍ FIRMY A FORMOVÁNÍ NABÍDKY
- rozhodování firmy se týká především objemu vyrobené produkce, popř. její ceny
- krátké období (firmy můžou zvětšovat objem produkce, ale jen v rozsahu, který jim dovolí existující výrobní kapacity; existuje alespoň jeden fixní výrobní faktor např. kapitál) a dlouhé období (firma může rozšiřovat výrobní kapacity)
- cílem firmy je maximalizace zisku (celkový zisk = rozdíl mezi celkovými příjmy a celkovými náklady), alternativní cíle

- proč je výroba oddělená od domácností? -> důvody existence firmy:
• výhody týmové práce
• snížení nákladů spojených s uzavíráním kontraktů
• úspory z rozsahu
- základy činnosti firmy:
• nákup služeb výrobních faktorů (zaplatit lidem za práci, nakoupit stroje…)
• organizace výroby a jejich přeměny na výstup
• prodej výstupu

Klíčová slova:

chování

nabídka

analýza

produkce

náklady



Obsah:
  • Produkční analýza v krátkém období
    Veličiny:
    Dvoufaktorová produkční funkce
    Produkční funkce v dlouhém období
    Náklady
    Nákladové veličiny: