Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Marketingová strategie podnikatelského subjektu cukrárna Budař

«»
Přípona
.pdf
Typ
bakalářská práce
Stažené
0 x
Velikost
1,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
12489
Poslední úprava
09.08.2018
Zobrazeno
856 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
V posledních letech lze sledovat rozmach živnostenského podnikání. Pro mnohé je tento způsob obživy cestou, jak si zajistit nezávislost a vyhnout se situaci, kdy by byl člověk v dlouhodobé nezaměstnanosti. Do začátku podnikání je důležité mít dostatek financí. Ovšem řada lidí si neuvědomuje, že pouze peníze k podnikání nestačí. Je třeba široká znalost trhu, na který chceme vstoupit a také sledovat neustále měnící se požadavky spotřebitelů. Podnikatelský subjekt je mnohdy vystaven četným rizikům a finanční zátěži, se kterou se musí umět vyrovnat. Rostoucí konkurence znesnadňuje vstup podnikatelského subjektu na určitý trh. Subjekt, který nedokáže obstát v tak silné konkurenci a nevymyslí způsob, jak přilákat spotřebitele na svou stranu, může brzy zbankrotovat.

Postupem času se vyvíjely nejen spotřebitelské trhy, ale také spotřebitelé samotní. Nyní jim už nestačí nabízet pouze produkt samotný, byť vysoce kvalitní, ale stále více vyžadují při koupi produktu také doplňkové služby či jiné výhody. Aby podnikatel mohl vyhovět těmto požadavkům, musí si dobře promyslet strategii, se kterou vstoupí na daný trh. Marketing pomáhá tyto požadavky rozpoznat. Pomocí marketingu může subjekt získat nové zákazníky a díky různým nástrojům a strategiím si je také udržet. Různé formy propagace pomáhají subjektu odlišit se od konkurence. Je velmi důležité, vytyčit si přesný cíl a s pomocí vhodně zvolené prodejní strategie jej dosáhnout.

Pro bakalářskou práci byl vybrán podnikatelský subjekt cukrárna Budař. Přáním majitele bylo zvýšit povědomí o existenci cukrárny, přilákat novou potenciální klientelu, která by mohla zvýšit tržby tohoto podniku. Doposud majitel nevyužíval žádné formy propagace, proto i získání nových zákazníků bylo náročnější. Návrh prodejní a marketingové strategie by měl vést k lepšímu zviditelnění cukrárny, ke zvýšení návštěvnosti, zvýšení tržeb, ale také k získání nových zákazníků.

Klíčová slova:

literární rešerše

metodika

chování spotřebitele

marketingové prostředí

komunikace

strategie

právní faktory

dotazníkové šetření



Obsah:
  • 1 Úvod a cíl práce 17
    1.1 Úvod 17
    1.2 Cíl práce 18
    2 Literární rešerše 19
    2.1 Nákupní chování spotřebitele 19
    2.1.1 Spokojenost zákazníka 19
    2.1.2 Faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitele 20
    2.2 Strategie a strategický marketing 21
    2.2.1 Strategické řízení 21
    2.2.2 Strategické plánování 22
    2.3 Marketingová strategie 22
    2.3.1 Prodejní strategie 24
    2.4 Analýza marketingového prostředí 24
    2.4.1 Makroprostředí společnosti 24
    2.4.2 Mikroprostředí společnosti 26
    2.4.3 Analýza konkurence 26
    2.4.4 Situační analýza a SWOT analýza 27
    2.5 Marketingový výzkum 29
    2.5.1 Třídění informací a jejich vlastnosti 30
    2.5.2 Výzkumné metody 30
    2.5.3 Dotazník a typy otázek 31
    2.6 Marketingová komunikace 31
    2.6.1 Reklama 32
    2.6.2 Podpora prodeje 33
    2.6.3 Osobní prodej 33
    2.6.4 Public relations 33
    2.6.5 Sponzoring 34
    2.6.6 Direct marketing 34
    2.6.7 Nová média 34
    2.7 Internetová komunikace 35
    2.7.1 Webová prezentace 35
    2.7.2 SEO optimalizace 35
    2.7.3 PPC a CTR reklama 36
    2.7.4 Sociální sítě 36
    3 Metodika 37
    3.1 Stručný přehled pojmů dotazníkového šetření 37
    3.2 Úvod k dotazníkovému šetření 38
    3.2.1 Vyhodnocení identifikačních otázek 38
    4 Vlastní práce 41
    4.1 Historie a vývoj podnikatelského subjektu 41
    4.2 Popis cukrárny Budař 42
    4.3 Analýza vnějšího prostředí 43
    4.3.1 Politické a právní faktory 43
    4.3.2 Ekonomické faktory 44
    4.3.3 Sociální a kulturní faktory 45
    4.3.4 Technické a technologické faktory 46
    4.3.5 Ekologické faktory 47
    4.4 Analýza konkurence- Porterův model pěti hybných sil 47
    4.4.1 Konkurenti v odvětví 47
    4.4.2 Potencionální nově vstupující konkurenti 49
    4.4.3 Náhražky- substituční výrobky 49
    4.4.4 Zákazníci 49
    4.4.5 Dodavatelé 50
    4.5 Dotazníkové šetření 50
    4.6 SWOT analýza 54
    4.6.1 Silné stránky (Strengths) 54
    4.6.2 Slabé stránky (Weaknesses) 55
    4.6.3 Příležitosti (Opportunities) 56
    4.6.4 Hrozby (Threats) 56
    4.7 Strategie vycházející ze SWOT analýzy 57
    4.7.1 Maxi - Maxi 58
    4.7.2 Mini - Maxi 58
    4.7.3 Maxi - Mini 58
    4.7.4 Mini - Mini 58
    4.8 Návrhy a doporučení 59
    4.8.1 Propagace 59
    4.8.2 Podpora prodeje 60
    4.8.3 Rozšíření sortimentu 62
    4.8.4 Úprava interiéru 63
    4.8.5 Internet 64
    4.9 Vyčíslení nákladů na kampaň 68
    5 Diskuze 69
    6 Závěr 71
    7 Literatura 72
    A Dotazník 77
    B Návrhy 80
    C Tabulky a formuláře 82

Zdroje:
  • BLAŽKOVÁ, M. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vy-dání. Praha: Grada, 2007. 278 s. ISBN 978-802-4715-353.
  • BOUČKOVÁ, J., Marketing. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, 2003. 432 s. ISBN 80-7179-577-1.
  • FOTR, J. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Grada, 2012. 381 s. ISBN 978-80-247-3985-4.
  • FREY, P. Marketingová komunikace: nové trendy a jejich využití. 1. vydání. Praha: Management Press, 2005. 111 s. ISBN 80-7261-129-1.
  • HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. 2. rozšířené a aktualizované vydání. Pra-ha: Grada, 2003. 204 s. ISBN 80-247-0447-1.
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing- Strategie a trendy. Praha: Grada, 2008. 269 s. ISBN 80-247-2690-4.
  • JANOUCH, V. Internetový marketing: prosaďte se na webu sociálních sítích. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
  • KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Grada, 2004. 856 s. ISBN 80-247-0513-3.
  • KOTLER, P. A KOL. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vydání. Praha: Grada, 2007a. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
  • KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. 12. vydání. Praha: Grada, 2007b. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
  • KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Principles of marketing. Upper Saddle River: Pear-son Education, 2010. 613 s. ISBN 978-0-13-700669-4.
  • KOZEL, R. A KOL. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vy-dání. Praha: Grada, 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
  • MAGRETTA, J. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. 1. vydání. Praha: Management Press, 2012. 231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
  • PELSMACKER, P., GEUENS, M., BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Gra-da, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
  • PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H. Moderní marketingová komunikace. 1. vydání. Praha: Grada, 2010. 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
  • URBÁNEK, T. Marketing. 1. vydání. Praha: Alfa Nakladatelství, 2010. 233 s. ISBN 978-80-87197-17-2.
  • VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. 1. vydání. Pra-ha: Grada, 2004. 283 s. ISBN 80-247-0393-9.
  • VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy: nové trendy a poznatky. 3. rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada, 2007. 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
  • VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama: jak dělat reklamu. 3. aktualizované a dopl-něné vydání. Praha: Grada, 2010. 208 s. ISBN 978-80-247-3492-7.
  • ZAMAZALOVÁ, M. A KOL. Marketing. 2. přepracované a doplněné vydání. Praha: C. H. Beck, 2010. 499 s. ISBN 978-80-7400-115-4.
  • ZOLTNER, A. A., SINHA, P., LORIMER, S. E. Sales force design for strategic advan-tage. 1. published. Palgrave Macmillan, 2004. ISBN 1-4039-0305-0.