Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Zpracované okruhy ke zkoušce z předmětu Management

«»
Přípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stažené
0 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
10998
Poslední úprava
16.10.2017
Zobrazeno
836 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. VYMEZENÍ ZÁKLADNÍCH POJMŮ, PROFIL MANAŽERA

MANAGEMENT
= slovo přejaté z angličtiny, odpovídá český překlad řízení, vedení, správa.

Zdroje uvádějí, že kořeny výrazu management sahají až k latinskému slovo manus (ruka).
V italštině vzniklo slovo maneggio s prvotním významem směřujícím k pojmu výcvik koní.
A v angličtině je používán výraz manage, což odpovídá českému vést, řídit.

Existence mnoha definic managementu:
1. Vedení lidí
Definice Koontze a Weihricha: „Management je proces vytváření určitého prostředí, ve kterém jednotlivci pracující společně ve skupinách, efektivně uskutečňují zvolené cíle“.
2. Souhrn specifických aktivit zahrnující manažerské funkce
Definice Chunga: „Management je proces plánování, organizování, vedení a kontroly organizačních činností zaměřených na dosažení organizačních cílů“.
3. Vědní disciplína
Definice Robinse: „Management je oblast studia, která se věnuje stanovení postupů, jak co nejlépe dosáhnout cíle organizace“.
4. Označení pracovníků, kteří v organizaci vykonávají manažerské činnosti a funkce
Definice Eschenbacha, který označuje jako management „tu část osazenstva firmy, která jménem vlastníků vykonává kontrolu nad činnostmi firmy, předpokladem jejího uskutečnění je manažerská volnost jednání, tj. pravomoc a kompetence manažerů k tomu, aby mohli sledovat a realizovat cíle, které sami považují pro rozvoj firmy za prospěšné“.

Klíčová slova:

základní pojmy managementu

manažerské rozhodování

plánování

organizování

komunikace

kontrola

lidské zdroje



Obsah:
  • 1. Vymezení základních pojmů, profil manažera
    2. Prostředí managementu
    3. Vývoj managementu
    4. Manažerské rozhodování
    5. Plánování
    6. Metody a techniky strategického managementu
    7. Organizování
    8. Vedení lidí a týmů
    9. Komunikace
    10. Kontrola
    11. Řízení lidských zdrojů