Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Zkouškové otázky z Podnikové ekonomiky

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
0 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
5271
Poslední úprava
09.03.2015
Zobrazeno
1 056 x
Autor:
techplanet
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Podnik, podnikání, právní formy podnikatelské činnosti - výhody nevýhody

Podnikání
Je činnost, jejímž prostřednictvím podnikatel uspokojuje cizí potřeby. Dosahuje toho tím, že vynakládá kapitál a práci a postupuje riziko. Cílem této činnosti je dosahovat zisk a zvětšovat, resp. rozmnožovat majetek, resp. vynaložený kapitál.
Podnikatel
Je osoba, nebo společnost, která podniká, zabývá se tedy shora uvedenou činnosti.
Podnik
Představuje určitý organický soubor, který je vytvořen k trvalému uspokojování cizích potřeb za účelem za účelem dosažení zisku. Tento soubor je tvořen jednak lidmi, mezi než patří podnikatel na straně jedné a další pracovníci na straně druhé, jednak věcnými prostředky, jako jsou stroje, budovy, suroviny, zboží, peníze.
Podstatou podnikatelské činnosti je samostatné rozhodování zejména o:
Oboru podnikání - jaké produkty vyrábět, jaký typ zboží prodávat, jaké služby poskytovat
Právní formě podnikání - zda založit soukromý podnik, kapitálová společnost apod
Umístění podniku - lokalita bude zřejmě volena ne jedné straně ve vztahu k trhu (zákazníci a dodavatelé), na straně druhé v závislosti na ceně pozemků, nemovitostí apod.
Organizaci podniku - východiskem bude především obr podnikání, velikost a forma podniku, osobnost manažera apod.
Míře použití cizího kapitálu - výše a podmínky úvěru - rozdělení zisku - použití zisku pro rozvoj podniku, na výplatu dividend apod.

Rozhodující žádoucí vlastnosti podniku lze shrnout takto:
• Plná konkurenční schopnost
• Vysoká exportní výkonnost
• Dostatečná vlastní výkonnost
• Dostatečná vlastní technologická síla
• pružnost
Rozhodující složky žádoucího chování podniku lze vyjádřit následujícím způsobem:
• Schopnost vnímat signály trhu a reagovat na ně
• Inovovat zboží i způsoby prodeje
• Respektovat princip hospodárnosti
• Usilovat o vysokou výnosnost kapitálu
• Udržovat bilanční rovnováhu

Klíčová slova:

podnikání

franchising

personální práce

marketing

podnikový management

manažerské práce



Obsah:
  • 1. Podnik, podnikání, právní formy podnikatelské činnosti - výhody nevýhody
    2. Podnikatelský plán, jeho funkce a obsah;
    3. Založení podniku, volba právní formy podniku, způsoby ručení, způsoby financování;
    4. Majetková a kapitálová struktura podniku, dlouhodobý a oběžný majetek, vlastní a cizí kapitál;
    5. Organizační výstavba podniku, formální a neformální organizační struktura, důvody organizování;
    6. Sdružování podniků, konsorcium, kartel, společný podnik, trust, fúze, franchising;
    7. Krize podniku, příčiny, řešení problémů, sanace podniku;
    8. Důvody ke zrušení podniku, zrušení podniku bez likvidace, likvidace podniku, konkurz a vyrovnání;
    9. Typologie podniků - členění podniků podle právní formy, členění podle velikosti, členění podle typu výroby;
    10. Podnikové činnosti - podnikové řízení, obsah a jeho úrovně, výrobní proces a jeho členění;
    11. Podnikové činnosti - nákup, jeho funkce a úkoly, řízení zásob, odbyt a marketing, prodej zboží a služeb, životnost produktu, marketingový mix;
    12. Personální práce - obsah a cíle, plánování zaměstnanců, firemní vzdělávání;
    13. Personální práce - získávání a výběr zaměstnanců, hodnocení zaměstnanců, mzdové formy;
    14. Specifické ekonomiky - průmyslové podniky, průmysl těžební a zpracovatelský, prvovýroba, druhovýroba, vnitřní organizace průmyslového podniku, druhy výrobních procesů;
    15. Specifické ekonomiky - primární, sekundární, terciární, kvarterní sektor, energetika (elektrárenství, teplárenství, plynárenství);
    16. Specifické ekonomiky - zemědělství, závislost na přírodních podmínkách, sezónnost práce, rostlinná výroba, živočišná výroba, přidružená výroba;
    17. Inovace, inovační podnikání, klasifikace inovací, transfer technologií, vědeckotechnické parky;
    18. Marketing - základní pojmy, marketingový systém řízení, marketingový výzkum;
    19. Investiční činnost, členění investic, financování investic, hodnocení a efektivnost investic, investiční portfolio;
    20. Plánování v podniku (plánování produkčních kapacit, sortimentu, vědeckovýzkumné činnosti, ….), kontrolní činnosti v podniku, vnitřní a vnější kontrola, systém kontrolních činností;
    21. Podnikový management, základní pojmy, úrovně řízení, styly manažerské práce, manažerské rozhodování