Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované testy z předmětu Dějiny ekonomie

«»
Přípona
.rar
Typ
vypracované otázky
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
8474
Poslední úprava
08.08.2016
Zobrazeno
1 335 x
Autor:
dana.lapackova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Test č. 1: VÝVOJ EKONOMICKÉHO MYŠLENÍ DO VZNIKU KLASICKÉ ŠKOLY

a) správně doplňte následující tvrzení
1) Ekonomické myšlenky u starořeckých filosofů nenajdeme v ekonomii, ale jsou organickou součástí jejich filosofie a etiky
2) Principy veřejného blaha (představitelem byl Platón) a individuálního blaha (představitelem byl Aristoteles) patřily mezi dva hlavní přístupy starořecké filosofie
3) Platón vykreslil představu o ideálním státu
4) Hlavním spisem Platona je dílo Republika
5) Dvěma horním třídám (politikům a vojákům) by nemělo být dovoleno soukromé vlastnictví
6) Aristoteles rozlišoval vlastnictví přirozené a nepřirozené. a za vrchol nepřirozeného a morálně odsouzení hodného používání peněz považoval Aristoteles lichvu , tj. půjčování peněz na vysoký úrok
8) T. Akvinský rozpracoval zejména dvě ekonomická témata, lichvu a spravedlivou cenu.
9) Merkantilistická ekonomická teorie sleduje zájmy státu
10) Hlavním cílem merkantilistů bylo dosažení růstu národního bohatství, zejména ve formě zlatých peněz.
11) Význam zahraničního obchodu viděli jednostranně, pouze ve vytvoření aktivní obchodní bilance.
12) T. Mun je autorem tzv. teorie re-exportu
13) Pozdní merkantilisté oceňovali peníze jako prostředek likvidistiky.
14) Odnoží merkantilismu v Německu a Rakousku byla kameralistika
15) Kameralisté chápali obchodní bilanci nikoliv jako bilanci peněz, ale jako bilanci práce
16) Fyziokratismus razil myšlenku “nechte být, nechte žít“

Klíčová slova:

ekonomické myšlení

klasická škola

socialismus

institucionalismus

monetarismus

tradice



Obsah:
  • Test č. 1: vývoj ekonomického myšlení do vzniku klasické školy
    Téma č. 2: klasická škola
    Test č. 3: teorie subjektivní hodnoty a mezního užitku v pojetí marginalistů a rakouské školy
    Test č. 4: neoklasická škola v ekonomickém myšlení
    Test č. 5: ekonomické myšlení a socialismus
    Test č. 6: ekonomické myšlení v díle j. m. keynese a neoklasická syntéza
    Test č. 7: institucionalismus a monetarismus
    Test č. 8: ekonomie strany nabídky, veřejné volby a vlastnických práv
    Test č. 9: vývoj ekonomického myšlení v čr v 19. a 20. století
    Téma č. 10: tradice a vývoj podnikání v českých zemích