Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované otázky z předmětu Inovace v podniku

«»
Přípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stažené
1 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
12846
Poslední úprava
22.10.2018
Zobrazeno
567 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
INOVACE ZALOŽENÁ NA NEČEKANÉM ÚSPĚCHU
Neočekávaný úspěch nabízí nejlepší cestu k inovaci. Přestože je nejméně riskantní, je jako zdroj inovací využíván překvapivě málo. Často je dokonce managementem odmítán, protože pro vedení firmy není snadné neočekávaný úspěch přijmout a využít. Často k němu dojde v oblasti, ve které firma úspěch neočekává, na úkor oboru, v němž firma dlouhodobě působí, na který je zvyklá, který považuje za svůj hlavní a ve kterém se cítí dobře.
Příklad: Obchodní dům specializovaný na módní zboží se jen těžko smiřuje s tím, že se náhle jeho nejúspěšnějším zbožím staly domácí přístroje a vybavení. Stejně tak sevelká ocelárna bude pravděpodobně bránit zavedení minipecí.
Nečekaný úspěch je zkouškou zdravého rozumu vedení. Často mu však nikdo nevěnuje pozornost prostě proto, že existující informační systémy o něm obvykle neinformují. Porady vedení se obvykle soustředí na problémové oblasti, málokdo se však podívá tam, kde firma dosahuje lepších než průměrných výsledků.
Aby bylo možné využít nabízené příležitosti k inovaci, je nutné provést analýzu. Musíme si položit otázku: Které změny v organizaci jsou nejdůležitější? Technologie, management, odbyt? Management si v případě neočekávaného úspěchu musí odpovědět na otázky:
• 1. Co pro nás bude znamenat využití nabízené příležitosti?
• 2. Kam nás její využití zavede?
• 3. Co musíme udělat pro její realizaci?
• 4. Jak toho dosáhneme?
Neočekávaný úspěch je zdrojem příležitostí, ale je třeba být na něj připraven a umět pro realizaci inovace využít těch nejschopnějších lidí.
Příklad: Firma McDonald‘s vznikla tak, že její zakladatel Ray Kroc věnoval pozornost nečekanému úspěchu jednoho ze svých zákazníků. Kroc původně prodával hamburgerovým restauracím strojky na přípravu mléčných koktejlů. Všiml si, že jeden z jeho zákazníků - malý stánek v provinčním městě - kupuje takové množství těchto strojků, které výrazně převyšuje možnosti dané jeho umístěním a velikostí. Zjistil, že stařík, který byl vlastníkem stánku, je úspěšný proto, že celou činnost přípravy rychlého občerstvení systematizoval. Kroc jeho firmu koupil a vybudoval z ní firmu, která je dnes symbolem celosvětové globalizace a je vlastně založena na nečekaném úspěchu původního majitele.

Klíčová slova:

inovace

nečekaný úspěch

strategie

demografické faktory

mýtné závory

předvídavost



Obsah:
  • INovace založená na nečekaném úspěchu
    Strategie: podnikatelské judo
    Řízení nového projektu (na zelené louce)
    Strategie: tvůrčí imitace
    Řízení existujícího projektu
    Finanční předvídavost při řízení nového projektu
    Změny oborové a tržní struktury
    Řízení stávajícího projektu v organizaci
    VYsvětlete změnu uvnitř oboru - nečekaný úspěch
    VYsvětlete podnikatelskou strategii „udeřit na ně tam, kde nejsou“
    INovační změny (strategie) založené na rozporech (inovační příležitosti)
    Demografické faktory, podnikatelské strategie, jedna z inovačních změn
    Ekologické tržní niky
    Podnikatelská strategie: „změna hodnot a charakteristik“
    Strategie mýtné závory
    Finanční předvídavost