Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované otázky - Ekonomika, marketing, management

«»
Přípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
9170
Poslední úprava
05.12.2016
Zobrazeno
710 x
Autor:
goldenlife
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. DEFINICE MARKETINGU

Definic marketingu existuje celá řada, k nejznámějším a nejvýstižnějším z nich patří následující dvě:

Z hlediska celospolečenského je marketing sociálním a manažerským procesem, jehož pomocí získávají lidé to, co buď potřebují, anebo po čem touží, a to na základě výroby komodit a jejich směny za komodity jiné anebo za peníze (Kotler, 1989).

Podle definice Americké marketingové asociace (AMA) představuje marketing proces plánování a realizace koncepcí, tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek, výrobků a služeb s cílem dosáhnout takové směny, která uspokojí požadavky jednotlivců a organizací (AMA 1988).

Pokusíme-li se charakterizovat podstatu marketingu co nejjednodušším a nejsrozumitelnějším způsobem, můžeme konstatovat, že marketing slouží ke zjišťování a uspokojování lidských potřeb prostřednictvím směny a s pomocí takových nástrojů jaké představují marketingový výzkum či marketingový mix.

Marketing se ve svém pojetí výrazně odlišuje od pouhého prodeje zboží. Zatímco prodej se snaží přimět zákazníky k nákupu toho zboží, které podnik již vyrobil, marketing usiluje o to, aby podnik vyráběl a prodával zboží, které zákazník požaduje, a to tím, že jeho potřeby a přání zjišťuje a že jim přizpůsobuje jak své produkty, tak také jejich cenu, způsob prodeje, propagaci, design, balení a další faktory.

Klíčová slova:

marketing

marketingový plán

marketingový mix

nákupní chování

cena

propagace

segmentace



Obsah:
  • 1. Definice marketingu
    4. Podnikatelské koncepce a přístup k zákazníkům
    Makromarketing a mikromarketing
    6. Zakladní marketingové strategie
    7. Marketingový plán
    9. Marketingové prostředí podniku - analýza trhu
    5. Marketingové mikroprostředí
    Marketingový mix
    8. Marketingové makroprostředí
    10. Analýza portfolia
    11. Metoda bcg
    11. Ge model
    Marketingový informační systém
    13. Nákupní chování
    14. Segmentace trhu
    Produkt
    16. Cena
    18. Propagace - marketingová komunikace
    19. Podpora prodeje
    20. Vztahy s veřejností