Popis:
		1. Postavení studia médií v kontextu společenských a humanitních oborů
Média jsou předmětem zájmu různých oborů:
Literárně historický : McLuhan - do méédií zahrnuje všechny sdělovací prostředky, nejen tisk a rozhlas, ale také knihtisk, písmo, dokonce i hmotné technické vynálezy, jako třeba kolo
Politologický: Prostřednictvím médií, může člověk propagovat svou moc (Chomsky)
Filosofický/sociologický: sociologie hraje v médiích velmi důležitou roli, na její půdě poprvé zaznělo, že by se měla média studovat
Max Weber ve 20. století, žurnalistika tak ovlivňuje politiku, že by se měla studovat jako samostatný obor
McQuail-úvod do teorie masové komunikace - význam a vlív médií stoupá, stejně tak i zájem o studium komunikace. Jejich význam, společenské vztahy, jejich rozvoj…
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  mediální komunikace
		  		  birminghamská škola
		  		  odborný zájem
		  		  žurnalistika
		  		  reprezentace
		  		  mediální sdělení
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- 1. Postavení studia médií v kontextu společenských a humanitních oborů
 2. mediální komunikace, masová komunikace, síťová komunikace
 3. Tradice studia médií - srovnání evropské (kontinentální) a anglofonní tradice
 4. Dobový kontext ustanovení a rozvoje tzv. FRANKFURTSKÉ ŠKOLY a její hlavní představitelé a jejich stěžejní díla
 5. Dobový kontext ustavení a rozvoj tzv. TORONTSKÉ ŠKOLY a její hlavní představitelé a jejich stěžejní díla
 6. Birminghamská škola
 7. Vývoj odborného zájmu o média v českém prostředí od počátků do konce první republiky
 8. Vývoj odborného zájmu o média v českém prostředí od druhé světové války do současnosti
 9. mediální produkce a faktory, které ovlivňují její podobu
 10. Základní tematické okruhy mediálních studií II: mediální obsahy a způsoby jejich analýzy
 11. Základní tematické okruhy mediálních studií III: uživatelé médií a mediálních sdělení
 12. Vývoj představ o vlivu masových a síťových médií na jednotlivce a společnost
 13. Kritická politická ekonomie a její představa o chování médií
 14. Přístupy ke kritice masových a síťových médií
 15. Žurnalistika a její role v mediální komunikace
 16. Reklama a její role v mediální komunikaci
 17. Reprezentace a mediální sdělení
 18. Výklad pojmů „medializace“, resp. „mediatizace“