Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Marketingové řízení - vypracované okruhy ke zkoušení

«»
Přípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stažené
1 x
Velikost
0,6 MB
Jazyk
český
ID projektu
11704
Poslední úprava
12.03.2018
Zobrazeno
1 072 x
Autor:
royal.cut
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Vývoj trhu a marketingu - tradiční a moderní pojetí trhu (zákazník 21. století). Zákazník - psychologický proces zákazníka, přístupy k uspokojování potřeb zákazníka, charakteristika českého zákazníka, model spotřebního chování (Howard a Shetha ), zjišťování spotřebního klimatu (test tržní situace, tržní barometr, index spotřebitelské důvěry), hodnotový management, ECR, ECSI.
Tradiční pojetí trhu
Vztahy k zákazníkům
• hlavní důraz je kladen na prodej a produkt
• realizace masového nediferencovaného marketingu
• orientace na výrobky a prodejní obrat
• cílem je zvýšit objem prodejů, získat nové zákazníky, zvýšit podíl na trhu, poskytovat služby jakýmkoli zákazníkům
• komunikace probíhá prostřednictvím médií
• podnik se zaměřuje na standardizované produkty
Vztahy k obchodním partnerům
• zodpovědnost za vztahy k obchodním partnerům mají oddělení prodeje a marketingu
• podniky působí na trhu samostatně
Vztahy k okolnímu světu
• podnikání na tuzemském trhu
• hlavním cílem marketingu je zisk
• obchodování probíhá klasickými formami

Klíčová slova:

marketing

konkurenční výhoda

aplikace marketingu

strategické plánování

využití internetu

remarketing



Obsah:
  • 1. Vývoj trhu a marketingu - tradiční a moderní pojetí trhu (zákazník 21. století). Zákazník - psychologický proces zákazníka, přístupy k uspokojování potřeb zákazníka, charakteristika českého zákazníka, model spotřebního chování (Howard a Shetha ), zjišťování spotřebního klimatu (test tržní situace, tržní barometr, index spotřebitelské důvěry), hodnotový management, ECR, ECSI.
    2. Zákaznický kapitál - hodnota zákazníka pro firmu CLV, životní cyklus zákazníka, celoživotní hodnota zákazníka, hromadný x databázový marketing, výhody a možnosti data mining, CRM, analýza zákazníka RFM. Marketingový výzkum - MIS - podstata, zdroje informací, fáze a techniky výzkumu.
    3. Strategické plánování - vize, cíle, úloha analýz a prognóz, modely strategií - podle charakteru a trendů trhu, na základě přístupu k segmentům trhu, na základě rozlišení specifických skupin zákazníků, na základě vztahu k vnějšímu okolí (ke konkurenci). Realizace a kontrola strategie. Vybrané analýzy (např. výrobkové) a strategie (např. přístupu k trhu).
    4. Marketingové pojetí konkurenční výhody - analýza konkurence, stupně konkurence, strategie vůči konkurenci (Ansoff, Kotler, J. A. Pearce a R. B. Robinson), Porterova analýza 5ti sil (zpětná a dopředná integrace…..), Generická strategie Portera. Měření konkurenční výhody, poziční mapa, strategie a hodnotová křivka BOS.
    5. Aplikace marketingu - marketing na průmyslových trzích (specifika trhu, strategie SBU, analýza zákazníka, segmentace, komunikační mix (využití veletrhů….) mezinárodní marketing (specifika mezinár. marketingu, mezinárodní prostředí, důvody a formy vstupu na zahr. trh, marketingový výzkum, strategie pro nové výrobky formy distribuce a komunikace (využití veletrhů a výstav….), stanovení ceny).
    6. Konkurenční výhoda - produkt (politika a klasifikace produktu, koncepce totálního výrobku, politika atributů produktu, obal (politika, typy obalu, testy), inovace (podstata a typologie, zdroje a úrovně inovací prof. Valenta, Inovační teorie orientovaná na výsledky, inovační cyklus a proces zavádění nových výrobků), značka (position x Brand Ideál).
    7. Konkurenční výhoda - cena (přístupy a proces tvorby cen, cenová politika a její nástroje, tvorba cen sortimentu, kondiční politika, politika obchodních podmínek, změny cen - plánování slev, cenové promoce, měření efektivnosti slev….).
    8. Konkurenční výhoda - distribuce (cíle a funkce distribuce, typy distribučních kanálů, distribuční struktura, úrovně (formy distribuce), strategie vzhledem k intenzitě distribuce, výběr distribučního kanálu a cílů (faktory), výběr a realizace kooperačních vztahů, fyzická distribuce, distribuce e-shopů).
    9. Konkurenční výhoda - propagace (význam propagace, možnosti hromadné a osobní komunikace, strategický přístup k utváření komunikace - cíle, kontinuita, postup při tvorbě komunikace). Šest klíčových úspěchů účinné propagace dle Jonah Berger. Komunikační MIX - reklama (druhy reklamy), podpora prodeje (význam a cíle), osobní prodej (význam, nástroje, funkce), public relations (význam, nástroje, odlišnosti od reklamy).
    10. Aplikace marketingu - marketing služeb (vlastnosti služeb a jejich třídění, rozšířený marketingový mix, budování vztahu se zákazníkem, marketingová strategie, zabezpečení jakosti). Aplikace marketingu - marketing obchodních sítí (marketingová orientace obchodníka, řízení vztahu se zákazníkem, reverse marketing, rozhodování o umístění prodejny, sortimentu, komunikaci,….).
    11. Aplikace marketingu - marketing cestovního ruchu. (Specifika - charakter, výběr cílových trhů, charakteristika zákazníků - nákupní proces, rozšířený marketingový mix, využití informačních technologií), regionální marketing (Specifika - charakter, hlavní aktéři atp., marketingový mix, budování vztahu se zákazníkem.).
    12. Aplikace marketingu - marketing neziskových organizací, (Specifika - charakter, hlavní aktéři atp., marketingový mix, budování vztahu se zákazníkem.). politický marketing (historie a podstata, získávání informací o voličích, politická strategie a komunikace, využití internetu, měření účinnosti…).
    13. Využití internetu v marketingu (nejen pro propagaci) - možnosti, remarketing, měření efektivity (proklik, konverze, CPA…). Sociální sítě a možnosti jejich využití v marketingu (reálná úskalí). Buzz marketing, WOM, Virální marketing, Guerilla marketing, Infiltration marketing.