Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Žijeme s nadáním

«»
Přípona
.docx
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
9320
Poslední úprava
27.12.2016
Zobrazeno
927 x
Autor:
clean.bandit
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vážení čtenáři,

těší mě, že máte v rukou právě tuto publikaci. Důvody, které vás k tomu vedly, jsou jistě různé. Např. :

» máte ve svém okolí někoho, kdo je jiný než většina z nás a vy ho „podezíráte“ z nadání
» jste rodiče, sourozenci, partneři nebo třeba prarodiče nadaného jedince
» jste sami výjimeční a hledáte definici či charakteristiku sebe samých
» zajímáte se o problematiku nadání z profesních důvodů.

Všichni však máme společné očekávání. Najít odpovědi na mnoho otázek, spjatých s nadáním. Věřím, že vás tato knížka nezklame.

» Mít strach, že v určitém momentě sklouznu a udělám něco špatného a všichni si toho všimnou.
» Být frustrována, když udělám něco báječného a ostatní se jen smějí.
» Být zděšená, když neznám odpověď a každý na mě hledí.
» Být nadšená, když stvořím něco, co každý ocení.
» Stydět se, když učitel oznamuje mé známky.
» Být na vrcholu blaha, když někdo ocení mou práci.
» Být nervózní, když jsem tlačena do pozice být vždy nejlepší.

(dívka, 12 let, Pensylvánie)

Klíčová slova:

inteligence

typologie

role učitele

sociální přizpůsobivost nadaných

informační a komunikační nadaní



Obsah:
  • Inteligence
    Typy inteligence podle Gardnera
    Nadání
    Základní linie úvah o nadání
    Modely nadání jako východisko pohledů na edukaci nadaných žáků
    Aktuální typologie nadaných žáků
    Role učitele při integraci/inkluzi nadaných žáků do školní třídy
    Specifika komunikace učitele s nadanými žáky
    Jak hodnotit nadaného žáka?
    Základní způsoby práce s nadanými žáky
    Možnosti vzdělávání nadaných v České republice
    Úpravy vzdělávání pro nadané žáky
    Model logické struktury edukačního procesu pro nadaného žáka
    Nominace, identifikace a diagnostika nadaného žáka
    Sociální a emocionální přizpůsobivost nadaných
    Sebehodnocení nadaného žáka
    Rodinné prostředí nadaných žáků
    Informační a komunikační technologie a nadaní ve školách
    Zamyšlení na závěr
    Příběhy nadaných
    Bibliografické zdroje