Popis:
		Cíl předmětu : Cílem předmětu je seznámit studenty se základními i rozšířenými okruhy současného managementu a s jeho tvůrčí aplikací do sféry zdravotnictví. Předmět představuje soubor poznatků, které by měl současný vedoucí pracovník znát a které slouží jako východisko pro jeho práci. 
1. Management
Cíl: Seznámit studenty se základními pojmy v oblasti managementu.
Klíčová slova: Management; organizace; úrovně managementu; komponenty managementu; management jako věda a umění; vliv globalizace na prosperity organizací. 
 
 Pojem řízení (management) je zpravidla používán pro usměrňování, ovládání něčeho vně člověka - člověk řídí někoho (druhé lidi) nebo něco (např. technické zařízení), které bývá spojováno s uplatněním moci. V užším chápání řízení člověk neusměrňuje procesy kolem sebe, někoho, ale i sám sebe,aby dosáhl svých cílů, uspokojoval své potřeby. Jde o sebeřízení, sebeovládání. Je důležité vědět, že sebeřízení i řízení druhých lidí spolu bezprostředně souvisí, vzájemně se podmiňuje. 
 Nejednotné chápání pojmu řízení, definovaného desítkami definic, je zapříčiněno interdisciplinárním charakterem řízení (předmět řízení vychází z mnoha vědních oborů, které přináší svůj obsah a terminologii). 
 Obecně je možné řízení definovat jako cílevědomou činnost, využívající poznatky, doporučení, metody, nástroje vedoucí k dosažení stanovených cílů společnosti, podniků, institucí, skupin a člověka. 
 V posledních letech je u nás pojem řízení nahrazován pojmem management, kterým je označována též skupina řídících pracovníků, řízení určité složky organizace například - finanční management, personální management.
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  management
		  		  organizace
		  		  procesní management
		  		  vedení
		  		  zdravotní politika
		  		  financování
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- 1. Management
 2. Současné trendy uplatňující se v rozvoji a vzdělávání zaměstnaneckých sil
 3. Organizace jako systém
 4. Procesní management
 5. Vedení
 6. Zdravotní politika
 7. Financování zdravotní péče