Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Učební (studijní) styly

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
2 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
5397
Poslední úprava
23.03.2015
Zobrazeno
1 373 x
Autor:
techplanet
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vymezení pojmu styly učení
V sociálním kontextu patrně jako první použil termín styl učení (learning style) Herb Thelen v roce 1954.

Charakteristika stylů učení
(Mareš, J. Skalská, H., 1994, s. 249)

Styly učení
» svébytné postupy při učení
(svébytné svou strukturou, posloupností, kvalitou, pružností aplikace), které mají charakter metastrategie učení
» jedinec je používá v určitém období života ve většině situací pedagogického typu a pravděpodobně jsou relativně nezávislé na obsahu učení, na učivu
» vznikají na vrozeném základě (kognitivní styly) a rozvíjejí se spolupůsobením vnitřních i vnějších vlivů
» můžeme v nich odlišit řadu složek:
- kognitivní,
- motivační,
- sociální,
- enviromentální
- autoregulační
» dají se ovlivňovat a měnit (třebaže ne snadno a rychle)
» styly učení pravděpodobně vedou k výsledkům určitého typu a zabraňují dosažení výsledků jiných

Klíčová slova:

učení

pedagogika

styly

kognitivní styly

typologie

diagnostika



Obsah:
  • Vymezení pojmu styly učení
    Charakteristika stylů učení
    Styly učení
    Kognitivní styly
    Struktura stylů učení
    Typologie stylů učení
    Diagnostika stylů učení
    Ovlivňování stylů učení - možnosti rozvíjení stylů učení žáků
    Rozvíjení autoregulace učení žáků