Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Studijní poznámky z Didaktiky

«»
Přípona
.docx
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,5 MB
Jazyk
český
ID projektu
9339
Poslední úprava
03.01.2017
Zobrazeno
946 x
Autor:
clean.bandit
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Glosář základních didaktických kategoríí

Proces vyučování-učení se lze definovat jako efektivní, promyšlené, plánované a cílevědomé směřování žáka k dosažení projektovaných cílů pod vedením učitele.

Cíl je očekávaný a zamýšlený výsledek, kterého mají žáci v procesu vyučování-učení se dosáhnout.

Obsah je konkretizace cílového záměru do podoby systému poznatků, činností, kompetencí, idejí a hodnot, které se v procesu vyučování a učení stávají žákovými vědomostmi, dovednostmi, návyky, schopnostmi, zkušenostmi, kompetencemi, postoji a osobními hodnotami a potřebami.

Učitel je odborně (předmětově), pedagogicky, psychologicky a morálně způsobilá osoba pověřená výkonem vyučovacích činností. Je-li jeho činnost specializována pro určitou cílovou oblast nebo funkci, může být označován také jako mistr odborné výchovy, tutor, trenér, lektor cvičitel, vedoucí předmětové komise, třídní učitel, výchovný poradce, aj.

Žák je řízeným subjektem procesu vyučování - učení se. Jeho hlavní úkolem je dosahovat v procesu VU plánovaných cílů s maximálním využitím svého osobního potenciálu.

Didaktické zásady jsou obecnými doporučeními vztahujícími se na všechny didaktické kategorie, při jejichž respektování mohou učitel při vzdělávání žáka nebo žák při své autodidakci dosáhnout maximální efektivity a účinnosti při naplňování smyslu procesu vyučování-učení se.

Klíčová slova:

osobnost

žák

učitel

motivace

hodnocení

výuka



Obsah:
  • Osobnost učitele
    Osobnost žáka ve výuce
    Tvořivost ve výuce
    Motivace
    Hodnocení ve výuce