Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Spolehlivost a kvalita - Kvalita a jakost

«»
Přípona
.pdf
Typ
studijní materiál
Stažené
1 x
Velikost
2,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
9537
Poslední úprava
30.01.2017
Zobrazeno
810 x
Autor:
clean.bandit
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.1 Studijní materiály předmětu

Spolehlivost První část studijních textů - skriptum Spolehlivost v elektrotechnice -je věnována problematice spolehlivosti v elektrotechnické výrobě. Jsou vymezeny základní pojmy spolehlivosti, včetně obecné klasifikace poruch zařízení. Následuje seznámení se základy pravděpodobnosti a statistickými metodami, které tvoří základní nástroj pro vyhodnocování spolehlivosti elektronických prvků, součástek i celých sestav- zařízení v praktixi elektrotechnických podniků, zkušeben apod.

Další kapitoly studijního textu Spolehlivost v elektrotechnice seznamují studenty s problematikou ukazatelů spolehlivosti (jejichž dosažené hodnoty se statistickými metodami vyhodnocují) a s teoretickými modely, jimiž se podniková praxe v konstrukci i výrobě snaží zabezpečit co nejvyšší spolehlivost výsledných produktů elektrotechnické výroby. Na tuto kapitolu navazuje seznámení s metodami zálohování spolehlivostních modelů a metod řízení spolehlivosti pro zajištění co nejvyšší spolehlivosti součástek a zařízení, které konečný spotřebitel - zákazník - používá v praktickém provozu (v domácnosti, ve výrobě, v dopravě, v obchodě atd.).

Následuje popis působení vlivů okolního prostředí a provozního namáhání na degradaci vlastností elektrotechnických výrobků, na jejich spolehlivost a poruchovost. Na závěr jsou popsány zkoušky spolehlivosti, kterými se snaží výrobci v co nejvyšší míře při výzkumu, vývoji a výrobě zabezpečit spolehlivost a bezporuchovost výrobků na co nejdelší dobu.

Kvalita a jakost Druhá problémová oblast je uvedena v tomto textu Kvalita a jakost. Nejprve je věnována pozornost vysvětlení pojmů kvalita a jakost a jejich odlišnostem, základním pojmům z oblasti kvality a definicím uvedným v platných normách i v pracech teoretiků a praktiků oboru. Dále se text zabývá teoretickými východisky a uplatněním systémů řízení kvality v podnikových systémech řízení a opatřením managementu v praxi (konkretizování je následně obsahem poslední, nejrozsáhlejší kapitoly). Následují popisy nástrojů pro zlepšování kvality, které jsou využívány při konstruci, projektování a plánování opatření pro zlepšení kvality výroby i služeb podniků. Známé metody zajišťování kvality výroby, které byly konstituovány a jsou využívány celosvětově v praxi známých a úspěšných podniků z různých oborů, jsou uvedeny v závěru textu.

Klíčová slova:

spolehlivost

kvalita

jakost

řízení kvality

zlepšování kvality

prezentace

zajišťování kvality



Obsah:
  • 1 Úvod 7
    1.1 Studijnímateriály predmetu 7
    1.2 Zarazení predmetu ve studijním programu 7
    2 Spolehlivost 9
    2.1 Teorie spolehlivosti 9
    2.2 Základní pojmy spolehlivosti 11
    2.3 Poruchy 13
    Kontrolní otázky ke kapitole 2 14
    3 Kvalita a jakost 15
    3.1 Pojmy kvalita a jakost 15
    3.2 Definice kvality 17
    3.3 Základní pojmy kvality 19
    Kontrolní otázky ke kapitole 3 20
    4 Systémy rízení kvality 21
    4.1 Historie rízení kvality 21
    4.2 Zavádení systému rízení kvality 22
    4.3 Principy managementu kvality podle iso 9000 23
    4.4 Totalquality management (tqm) 25
    Kontrolní otázky ke kapitole 4 26
    5 Nástroje zlepšování kvality 27
    5.1 Sedm základních nástroju kvality 27
    5.1.1 Sber dat pro kontrolu kvality 28
    5.1.2 Kontrolní tabulka 29
    5.1.3 Histogram 31
    5.1.4 Paretova analýza 37
    5.1.5 Vývojový diagram 38
    5.1.6 Diagram prícin a následku 41
    5.1.7 Bodový diagram 44
    5.1.8 Regulacní diagram 48
    Kontrolní otázky ke kapitole 5.1 53
    5.2 Sedm nových nástroju kvality 54
    5.2.1 Afinitní diagram 55
    5.2.2 Relacní diagram 56
    5.2.3 Stromový diagram 56
    5.2.4 Maticový diagram 57
    5.2.5 Sítový graf 59
    5.2.6 Pdpc diagram 60
    Kontrolní otázky ke kapitole 5.2 62
    6 Praktické metody zajištování kvality 63
    6.1 Toyota production system 63
    6.2 Just in time 63
    6.3 Štíhlá výroba 64
    6.4 Metoda 5s 64
    6.5 Poka-yoke 66
    6.6 Princip jidoka 68
    6.7 Metoda 5whys 69
    6.8 Metoda 5w2h 72
    6.9 Metodaquality journal 72
    6.10 Metoda 8d 76
    6.11 Koncepce six sigma 81
    6.12 Analýza fmea 86
    Kontrolní otázky ke kapitole 6 90
    7 Prezentace 91
    7.1 Príprava prezentace 91
    7.2 Tvorba prezentace 93
    7.3 Prednes prezentace 94
    Kontrolní otázky ke kapitole 7 99
    Seznam použité literatury 100