Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Problematika ADHD ve škole

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
2 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
10009
Poslední úprava
27.03.2017
Zobrazeno
963 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Problematika ADHD ve škole

Počátek školy z hlediska dítěte i jeho rodiny je zásadním mezníkem. Škola, školní adaptace a úspěšnost pak představuje z hlediska celoživotní úspěšnosti naprosto zásadní a v naší společnosti nenahraditelný prvek. Selhání v této oblasti může ovlivnit nejen rozvoj dětské osobnosti a prožití celého zbývajícího dětství, ale způsobit i závažná životní selhání a to ve smyslu nižší schopnosti sociální adaptace nebo dokonce trestné činnosti a delikvence. (Paclt, s. 23)

Škola a školní prostředí z hlediska dítěte s ADHD hraje jistým způsobem citlivější roli než u dítěte bez ADHD. Děti s ADHD ve škole často selhávají. Často tyto děti vyruší hluk a okolní pohyb. Většina z nich tak přeslechne důležitou informaci nebo pokyn učitele, protože právě přemýšlejí o něčem jiném Nedovedou se soustředit na práci, pracují povrchně, s chybami a úkoly často nedokončí. Výrazné obtíže ve školním životě také může způsobovat nevyzrálé sociální vnímání a obtíže v dodržování sociálních norem.

Klíčová slova:

ADHD

pedagogické postupy

problémové děti

poruchy ućení

akademické studium



Obsah:
  • Problematika ADHD ve škole
    Základní pedagogické postupy:
    „Aby učitel dobře zvládl chování problémových dětí ve třídě je zapotřebí aby:
    „Výzkum ve USA ukazal, že děti s ADHD mají sklon k následujícím poruchám učení:
    Použitá literatura:
    Internetové odkazy:

Zdroje:
  • MUNDEN, A. a ARCELUS, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. 2. vyd. Praha: Portál, 2006. 120 s. ISBN 80-7367-188-3
  • PACLT, I., PTÁČEK, R., FLORIÁN, J. Hyperaktivita. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2006. 28 s. ISBN 80-86991-71-7
  • TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. 200s. ISBN 80-7178-503-2