Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Pozorování vyučovací hodiny

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
4 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
9854
Poslední úprava
06.03.2017
Zobrazeno
1 123 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. POZOROVÁNÍ ČINNOSTÍ UČITELE
• Práce s výchovně vzdělávacími cíli
Nelze vykonat jakoukoliv práci dobře, aniž byl znám, zamýšlen, formulován její cíl. Učitel cíl zná, musí ho sdělit.

Chyby při sdělování cílů učitelem:
- vůbec nesdělí cíl společné činnosti učitele a žáků v hodině, nebo mlhavě

- formuluje cíle příliš obecně, (budeme procvičovat a opakovat, naučíme se další kapitolu, seznámíme se s dalším druhem sloves, řekneme se něco o …..)

- sdělí jen hlavní cíl hodiny a nesděluje cíle dílčích činností,

- oznámí hlavní cíl hodiny bezprostředně po zahájení hodiny, kdy pozornost žáků není ještě soustředěna,

- cíl nahrazuje obsahem tématu nebo jeho názvem, („cílem je česká meziválečná literatura”),

Správné je, když učitel:
- formuluje cíl věcně i jazykově správně,
- vyjádří cíl ve formě požadovaného výkonu nebo dovednosti žáka,
- umí cíl vyjádřit atraktivně, zajímavě a podnětně,
- sdělí cíl jasně a konkrétně, případně opakovaně,
- při formulaci cílů užívá aktivních sloves a slovesných vazeb (definujte, vyjádřete, dokažte, srovnejte, prověřte, vyvoďte, pokuste se, napište, vyvraťte,atd.),
- působí dojmem, že se sám s cíli hodiny plně identifikuje.

Klíčová slova:

pozorování

činnosti žáků

probírané učivo

okolnosti vyučovacího procesu

učivo

učitel

žák



Obsah:
  • Pozorování činností učitele
    • práce s výchovně vzdělávacími cíli
    • časový plán hodiny (promyšlenost stavby vyučovací hodiny)
    • vztah učitele k žákům i ke třídě jako celku, vytváření příznivé pedagogické atmosféry
    • vytváření rovných možností ve třídě:
    • kvalita kázně ve třídě a způsob jejího udržování:
    • sledování pedagogické exprese
    Pozorování činností žáku
    Konkrétní pozorovatelné jevy:
    Pozorování probíraného učiva
    Co lze sledovat na učivu
    Pozorování podmínek a okolností vyučovacího procesu