Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Pedagogickopsychologická diagnostika ve školní pedagogice

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
9884
Poslední úprava
13.03.2017
Zobrazeno
714 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Def:
Pedagogicko-psychologická diagnostika = poznávání a hodnocení individuálních zvláštností žáka, skupiny žáků, které není samoúčelné, ale vede k prognóze a optimalizaci možností žáka. (Hrabal 1989, Kalhous, Obst 2000)

Hlavním cílem je:
rozpoznat skutečný stav - odhalit příčiny - navrhnout vhodná pedagogická opatření. (od diagnózy k terapii)

Dalšími důvody jsou:
• zjistit efektivitu vlastní práce,
• vytvořit východiska pro individuální přístup k žákovi,
• dát žákovi přehled o jeho vědomostech,
• stanovit směr plánovací činnosti v oblasti cílů,
• klasifikovat žáky

Není to konečný stav, je to proces a nástroj.

Nelze oddělovat pedagogickou a didaktickou diagnózu (ani výchovu a vzdělání nelze oddělovat).

Klíčová slova:

pedagogika

pedagogická psychologie

diagnózy

hodnocení

klasifikace



Obsah:
  • Diagnóza
    Druhy diagnózy:
    Co všechno se dá diagnostikovat?
    Diagnostika sociálních vztahů
    Diagnostika hodnotové orientace žáků
    Způsoby a možnosti:
    Diagnostika sebepojetí žáka
    Diagnostika zájmů žáků
    Diagnostika vztahu k předmětu
    Diagnostika perspektivní orientace
    Diagnostika průběhu a výsledků učení
    Hodnocení a klasifikace
    Hodnocení má funkce:
    Klasifikace:
    Metody pro hodnocení a klasifikaci žáků:
    Ústní zkoušení (zkouška)
    VÝhody:
    Nevýhody:
    Ústní orientační zkoušení
    Didaktický test
    Druhy testových úloh:
    Druhy didaktických testů:
    Učitel hodnotí podle
    Kriteria klasifikace v předmětech teoretického zaměření:
    Jak klasifikovat (podle klasifikačního řádu - vyhlášek):
    Slovní hodnocení:
    Co musí obsahovat slovní hodnocení:
    Chyby hodnocení (nejen slovního)