Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Letecká paliva a spalování

«»
Přípona
.docx
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
12620
Poslední úprava
10.09.2018
Zobrazeno
441 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Energie potřebná k pohonu letadel je ve formě chemické energie paliva, které tak představuje energetickou konservu nesenou v palivových nádržích letadla. Teplo přivedené do tepelného oběhu v motoru je uvolňováno spalováním par paliva ve směsi se vzduchem. Pilot ovládá tah a výkon motoru tím, že řídí množství paliva do motoru.
Palivem spalovacích motorů pístových i turbínových obecně je směs kapalných uhlovodíků získávaných destilací z ropy. Významným parametrem paliva je jeho výhřevnost, která vyjadřuje teplo, které se uvolní dokonalým spálením 1 kilogramu paliva. Protože jde o uhlovodíkové palivo, jsou v ideálním případě spalování spaliny tvořené konečnými produkty hoření tvořené oxidem uhličitým CO2 a vodní páru H2O. Vzhledem k vysoké teplotě spalin je vodní pára ve stavu plynném a tudíž ve svém plynném skupenství váže utajené výparné teplo, které snižuje efektivní teplo uvolněné hořením. Teplo uvolněné hořením paliva je pak vyjádřeno tak zvanou dolní výhřevností, což je spalné teplo zmenšené o výparné teplo vody.
Velmi důležitou vlastností uhlovodíkových paliv je vysoká hustota energie obsažená v daném objemu, tedy v nádrži a také v dané hmotnosti paliva. Pro tato paliva je přibližně akumulováno v 1 litru paliva zhruba 33 miliony Joulů, což představuje tepelnou energii, kterou by mohlo být uvedeno do varu z výchozích 20°C téměř 100 litrů vody!

Klíčová slova:

benzin

letecký petrolej

kerosin

nafta

směšovací poměr

spalovací účinnost

turbíny



Obsah:
  • Benzin
    Letecký petrolej - kerosin
    Nafta
    Teoretický směšovací poměr
    Spalovací účinnost