Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Autorita učitele, kázeň ve vyučování

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
2 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
9895
Poslední úprava
13.03.2017
Zobrazeno
1 036 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Auctor = tvůrce, činitel (lat.), auctoritas= moc, vliv

Autorita se vyžaduje od učitele jako základní nezbytný předpoklad úspěchu jeho práce se žáky. Učitel, který nemá autoritu, ničemu nenaučí. Je to forma uskutečňování moci, která je založena na více či méně obecném uznání oprávněnosti (legitimity) vlivu určité osobnosti, instituce nebo skupiny.

Někdy vymezována jako legitimně používaná moc k ustavení norem, jejichž dodržování je posilováno nebo vynucováno sankcemi (Malinowski).

Autorita:
Formální - vyplývá z pozice v organizačním schématu či sociální struktuře

Neformální - vyplývá z vlastností, talentu, vzdělání kvalifikace, schopností
Rozdělení je umělé, vágní, jednotlivé části autority se překrývají, působí společně, někdy jedna nahrazuje druhou.

Pro učitele - ideální by byla autorita neformální, plynoucí z ovládání předmětu, míry jeho pedagogických kompetencí, vztahu k žákům a projevovaným zájmem.
(výzkum: větší neformální autoritu mají muži, pravděpodobně z důvodů odlišných sociálních rolí).

Klíčová slova:

autorita

výchovné styly

kázeň

postup učitele

konfrontace

prevence

šikana



Obsah:
  • Autorita:
    Výchovné styly
    Patriarchální výchovný styl
    Byrokratický výchovný styl
    Demokratický výchovný styl
    Laissez-faire- styl
    Antiautoritativní výchovný styl
    Problematika kázně ve vyučování
    NEKÁZEŇ
    Mimo hodinu:
    Kritická místa v hodině:
    Příčiny nekázně:
    Další příčiny nekázně
    Postup učitele:
    Konfrontace mezi učitelem a žákem
    Základní pravidlo:
    Prevence nekázně:
    Šikana
    „Charta proti šikanování“