Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Anotační list - Školský management

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
1 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
10048
Poslední úprava
03.04.2017
Zobrazeno
1 031 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Cíle disciplíny
Po absolvování disciplíny budou studenti schopni:
• správně používat základní pojmy školského managementu,
• v kontextu mikro i makrořízení školy vysvětlit pojetí školy jako specifické organizace,
• vysvětlit, jak faktory vnějšího i vnitřního prostředí školy mohou ovlivňovat kvalitu její práce, pojmenovat aktéry školního života vč. sociálních partnerů školy,
• vlastními slovy vysvětlit pojetí, realizaci a význam vnitřní a vnější evaluace škol,
• aplikovat do školní praxe:
• poznatky o významu a prvcích plánování, o postupech rozhodování a plánování,
• poznatky o procesu organizování, o druzích, postupech vytváření i adaptace organizačních struktur,
• poznatky o pracovní motivaci a stylech a technikách vedení,
• poznatky o kontrolování, o fázích kontrolního procesu a druzích kontrol.
• vyjmenovat základní právní normy i koncepční dokumenty týkající se práce škol a jejich pracovníků, umět je vyhledat na internetu a najít v nich potřebné pasáže.
Účastníci studia budou nakloněni myšlence, že každý pracovník školy nese svůj díl odpovědnosti za kvalitu její práce.

Klíčová slova:

vzdělávací systém

řízení školy

organizace

pospolitost

vedení školy



Obsah:
  • Cíle disciplíny
    Požadavky kladené zkouškou na absolventa předmětu.
    Základní literatura
    Základní legislativa
    Zdroje dalších informací:
    Doporučená literatura a zdroje:
    Příloha: podpůrný text
    Škola jako součást vzdělávacího systému
    Makro a mikrořízení školy
    Škola jako instituce, organizace, specifická organizace i pospolitost
    Řízení, vedení a správa školy
    Škola jako instituce, specifická organizace, pospolitost - tři úrovně chodu školy
    VNitřní prostředí školy (mikroprostředí) - interní zdroje
    VNější prostředí školy (makro a mezoprostředí) (světlík, 1996)