Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Státnicové okruhy - nevypracované - SPPG

«»
Přípona
.docx
Typ
státnicové otázky
Stažené
1 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
7557
Poslední úprava
26.02.2016
Zobrazeno
1 503 x
Autor:
martina.salacova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Přehled terminologie a vývoj diskurzu ve speciální pedagogice, profilující osobnosti oboru.
2. Historiografie oboru a jeho podoborů, periodizace vývoje péče o postižené v ČR.
3. Vymezení speciální pedagogiky jako vědního a studijního oboru, její postavení v systému věd, výzkumné zaměření a metodologie.
4. Formování cílových skupin ve speciální pedagogice a jejich současný přehled, cíle a prostředky speciálně pedagogické podpory.
5. Posun ve vnímání znevýhodněných jedinců a minorit: vývoj pojetí od defektu, vady a péče ke konceptu specifických potřeb.
6. Komplexní přístup k hodnocení a podpoře kvality života znevýhodněných osob.
7. (Re)socializace znevýhodněných osob, role sociálních služeb v tomto procesu
...
...
...

Klíčová slova:

logopedie

surdopedie

tyflopedie

somatopedie



Zdroje:
  • Frič, P.: Neziskové organizace a ovlivňování veřejné politiky, Praha, AGNES, 2000 ISBN 80-902633-6-4
  • MATĚJČEK, Z. Rodiče a děti. Praha, Avicenum, 1989, ISBN 08-056-89
  • PIPEKOVÁ, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido,2006. ISBN 80-7315-120-0
  • RENOTIEROVÁ, M., LUDI´KOVÁ,L. Speciální pedagogika. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244-0873-2
  • TITZL, B. Postižený člověk ve společnosti. Praha: UK, 2000. ISBN 80-86039-90-0
  • TITZL, B. Tradice, kořeny a vznik české speciální pedagogiky. Speciální pedagogika, 2002, roč. 10, č. 2, s. 92-100. ISSN 1211-2720.
  • TITZL, B. O postavení zdravotně postižených občanů ve společnosti totalitního režimu. Speciální pedagogika, 2001, roč. 11, č. 3, s. 173-187. ISSN 1211-2720
  • VÍTKOVÁ, M. Integrativní školní (speciální) pedagogika. Základy, teorie, praxe. Brno: MSD, 2004. 2. vydání, 248 s. ISBN 80-86633-22-5.