Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Strategická analýza organizace a návrhy opatření

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
1 x
Velikost
0,6 MB
Jazyk
český
ID projektu
11370
Poslední úprava
08.01.2018
Zobrazeno
964 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Charakteristika organizace
Naše organizace zastřešuje seskupení univerzálních stavebních společností, patřících mezi špičku českého i slovenského stavebnictví. Jejím posláním je na základě koordinovaného postupu jednotlivých společností, realizovat v praxi vize soukromých a státních investorů při garantování špičkové kvality, minimálních termínů a konkurenceschopných cen zabezpečujících přiměřenou míru rentability.

Vize organizace:
Postavení všech společností, seskupených v naší společnosti zabezpečuje dosažení zvýšené stability a efektivnosti činností jeho hlavních složek, s úrovní řízení odpovídající standardům Evropské unie.
Podnikatelské subjekty, které jsou k nám začleněné, si upevňují pozici mezi nadprůměrně prosperujícími stavebními firmami s cílem získat pozici respektovaného partnera na středoevropském stavebním trhu.
Strategické cíle organizace:
Základním cílem je uplatňování efektu výrobního a finančního potenciálu, jako celku a tím upevňovat pozici skupiny a jejích členů jako respektovaného partnera na středoevropském trhu a zvyšovaní podílu podniků skupiny na stavebním trhu SR a ČR.
Uplatňování spolupůsobení všech členů skupiny přispívá ke zvyšování jejich tržní ceny a rentability vlastního jmění.
Naše strategie slouží jako základní akční dokument pro skupinu jako celek a zároveň koordinuje strategie hlavních členů skupiny.
Za uplynulé období jsme výrazně zintensivnily svoji vzájemnou spolupráci při realizaci významných zakázek, přičemž došlo k výraznému nárůstu obratu a rentability skupiny.

Klíčová slova:

analýza faktorů

oborové okolí

analýza očekávání

stakeholders

swot analýza



Obsah:
  • 1. Úvod 3
    1.1. Vymezení strategického rámce 4
    1.2. Charakteristika/identifikace současné business strategie 5
    1.2.1. Dílčí strategie a strategické operace 6
    1.3. Diskuse o konceptu strategického řízení aplikovaném v této práci 7
    2. Analýza faktorů obecného okolí (slept analýza) 10
    2.1. Sociální faktory 10
    2.1.1. Produktivita práce 10
    2.1.2. Zaměstnanost 10
    2.1.3. Mzdy 10
    2.2. Právní faktory 10
    2.3. Ekonomické faktory 11
    2.4. Politické faktory 12
    2.5. Technologické faktory 13
    3. Analýza faktorů oborového okolí 13
    3.1. Porterův model konkurenčního prostředí 13
    3.1.1. Vyjednávací síla zákazníků 13
    3.1.2. Vyjednávací síla dodavatelů 14
    3.1.3. Hrozba vstupů 14
    3.1.4. Hrozba substitutů 14
    3.1.5. Konkurenční rivalita v odvětví 14
    3.2. Analýza zákazníků, konkurence a dodavatelů 15
    3.2.1. Zákazníci 15
    3.2.2. Konkurenti 15
    3.2.3. Dodavatelé 19
    4. Analýza očekávání, síly a cílů důležitých „stakeholders“ 20
    5. Analýza interních faktorů organizace 21
    5.1. Marketingové faktory 21
    5.1.1. Vztahy k veřejnosti 21
    5.1.2. Vztahy k obchodním partnerům 21
    5.2. R & d faktory 23
    5.3. Faktory výroby 23
    5.4. Faktory lidských a firemních zdrojů 24
    5.5. Finanční a rozpočtové faktory 24
    6. Konkurenční pozice organizace 25
    7. Swot analýza 26
    8. Doporučení na další vývoj organizace - analýza „7p“ 29
    8.1. Analýza portfolia výrobků 29
    8.2. Analýza cenové politiky 30
    8.3. Analýza trhů 30
    8.4. Analýza „promotion“ 30
    8.5. Analýza procesů 30
    8.6. Analýza řízení a organizace 31
    8.7. Analýza lidských zdrojů 31
    9. Zdůvodnění návrhů pomocí výsledků analýzy swot 31
    10. Doporučení pro implementaci / další postup 33
    Použitá literatura 34