Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Osobnostní rozvoj v rámci vzdělávání oDISea a jeho přínos na Orientačních dnech®

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
0 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
11168
Poslední úprava
04.12.2017
Zobrazeno
812 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
V dnešní době je spousta organizací, která podniká spoustu akcí, táborů, adaptačních kurzů, výletů, výprav, …, které mají většinou za cíl se pobavit, najít kamarády, zažít spoustu zajímavých věcí, něčemu se naučit, zahrát si, … prostě se zabavit.
Tak tomu možná na první pohled může být i na Orientačních dnech® (dále jen OD) ve Fryštáku. Ale tyto programy pro školy by měli mít jiný cíl a význam. Při OD nejde jen o to, zahrát si hry, mít zážitky, zasmát se, „zablbnout“, odpočinout si, … Ale možná právě naopak! Zajet na hlubinu, pořádně si sednout na zadek a zamyslet se, jít do všeho naplno - ať už v týmu, ať už sám se sebou, pořádně hledat možnosti, způsoby, posunout si svoji komfortní zónu, spolupracovat, tvořit, komunikovat, hledat…
Jak tyto cíle naplňovat? Jak účastníky vést k tomu, aby si toho „odvezli co nejvíce“? Jak jim ukazovat hodnoty života? Kolik dávat prostoru pro hledání svého já? Kam vést, aby se mohli účastníci zamyslet nad spoluprací? Proč si vzájemně naslouchat? Kudy ukazovat cestu budoucnosti?
Je tu spousta otázek, zamyšlení, cest, možností… které může velmi ovlivnit hloubku a řekněme „sílu“ daných kurzů. A pokud nahlédneme do některých diplomových či bakalářských prací, které jsou již o OD napsány, zjistíme, že to co vytváří a naplňuje z velké části OD, tak to jsou jejich instruktoři. Pokud chceme něco předávat účastníkům - musíme v tom mít sami jasno. Jak říká sv. Augustin: „Kdo chce zapalovat, musí sám hořet.“
Proto tématem mého výzkumu je osobnostní rozvoj nových - začínajících - instruktorů v Domě Ignáce Stuchlého (dále jen DIS) ve Fryštáku na Orientačních dnech®.

Klíčová slova:

orientační dny

osobnostní rozvoj

kreativita

psychohygiena

hypotéza

výzkumný soubor



Obsah:
  • 1. Téma výzkumu 3
    Teoretická východiska 4
    2.1 Co jsou to Orientační dny® 4
    „Protože mladí za to stojí!“ (heslo Orientačních dnů) 4
    2.2 Kurz oDISea - pro nové začínající instruktory 5
    2.3 Osobnostní rozvoj 5
    2.3.1 Rozvoj schopností poznávání 6
    2.3.2 Sebepoznání a sebepojetí 6
    2.3.3 Seberegulace a sebeorganizace 6
    2.3.4 Psychohygiena 6
    2.3.5 Kreativita 6
    3. Výzkumný problém 8
    4. Cíle výzkumu 8
    5. Hypotézy 8
    5.1 Hypotéza 1 8
    5.2 Hypotéza 2 8
    5.3 Hypotéza 3 8
    6. Výzkumný soubor a způsob jeho výběru 9
    7. Metoda sběru dat 9
    8. Seznam použité literatury: 10
    9. Přílohy 11