Popis:
		Organizování a organizační struktura prošlo mnoha změnami. Tradiční přístup k organizování práce byl zpochybněn a přehodnocen, když manažeři hledali takové řešení struktury, které by co nejlépe pomohlo zaměstnancům vykonávat jejich práci - tedy takové, které bude účinné a natolik flexibilní, aby napomáhalo v současném dynamickém prostředí dosažení úspěchu. Jen pro osvětlení si připomeňme, že organizování je proces tvorby struktury organizace. Tento proces je velmi důležitý a slouží mnoha účelům. Úkol, která stojí před managery, je navrhnout a zavést takovou strukturu, která umožní zaměstnancům vykonávat jejich práci efektivně a účinně.
Co je tedy organizační struktura? Organizační struktura je formalizovaný systém, ve kterém je práce rozdělena, seskupena a koordinována. Když manažeři formují nebo mění organizační strukturu, provádějí projektování organizace, což je proces rozhodování o šesti klíčových prvcích: specializace práce, rozdělení organizace do oddělení, řetězec příznaků, rozměr kontroly, centralizace a decentralizace, formalizace.
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  organizační struktura
		  		  specializace práce
		  		  řetězec příkazů
		  		  formalizace
		  		  projektování organizace
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Obsah 2
 Definování organizační struktury 2
 Specializace práce 3
 Rozdělení organizace do oddělení 3
 Řetězec příkazů 4
 Rozsah řízení 5
 Organizace a decentralizace 6
 Formalizace 8
 Rozhodování o projektování organizace 9
 Mechanistická a organická organizace 9
 Podmiňující faktory 10
 Projektování organizace 13
 Tradiční projektování organizace 13
 Současné přístupy k organizační struktuře 14
 Zdroje 18
Zdroje:
		    
		    		    - STEPHEN, P. Robbins, COULTER, Mary. Management. 7. vyd. Praha : Grada, 2004. 600 s. ISBN 80-247-0495-1