Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Kvaziargumentace ve veřejném prostoru

«»
Přípona
.pdf
Typ
seminární práce
Stažené
9 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
2863
Poslední úprava
24.03.2014
Zobrazeno
2 576 x
Autor:
leonek
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
I. Úvod - proč jsem si zvolila toto téma
Téma kvaziargumentace je mi blízké, jelikož bych se ráda v budoucnu pohybovala v mediálním
světě. Není mi blízké ale z toho důvodu, abych mohla účinně manipulovat s veřejným míněním,
nýbrž proto, abych sama takovou nelogickou argumentaci rozpoznala, dokázala ji opravit a nahradit
argumentací správnou. Bohužel se stále ve sdělovacích prostředcích, zejména pak v těch
soukromých, setkávám s argumentací, která je často vzdálena uvažování rozumného člověka.
Lidský život ovšem běží v rychlém tempu a proto je tak snadné s lidmi manipulovat, není prostě čas
se zastavit a zamyslet se. Říct si na rovinu: „O čem to mluví, to přece nedává žádný smysl.“
Nejmarkantněji se chybná argumentace objevuje před volbami. Politici, usilující o moc, často své
řeči nevystavují zrovna podle Aristotela. Jde jim o okamžité zapůsobení na naše emoce a nízké
pudy. Zdá se, že se jim to daří. Zatím žádná vláda nevyplnila do písmene to, co naslibovala. A
někdy se dokonce ani nesnaží předstírat, že nějaké sliby měla. Důvody upozorňovat na chybnou
argumentaci jsou nasnadě. Každý, ať chce nebo ne, je ve středu neustálého toku informací. V každé
minutě na něj „útočí“ stovky, tisíce nejrůznějších zpráv a promluv. Doma při čtení novin je každý z
nás konfrontován s názorem redaktora. Nemáme sami příliš času udělat si na každou událost vlastní
názor a do hloubky se pokusit prozkoumat každý problém je nad naše síly. Přirozeně, že toto nelze
nikomu vyčítat. Nicméně je důležité být schopen naučit se rozpoznávat chybné argumenty a bránit
se tak manipulaci, která je patrná zejména v reklamách. Reklamní slogany bývají zdaleka nejhutněji
napěchované chybnou argumentací. Hodně často se setkáme s citovou argumentací (argumentum ad
misericordiam) a samozřejmě s argumentací k lidu (argumentum ad populum). Reklamní slogany
často nabádají k tomu, že pokud si nekoupíme konkrétní výrobek, nebudeme „in“. Hrozí sociální
vyloučeností, což je samozřejmě naprostý nesmysl. Nicméně hodně lidí těmto klamům podlehne,
nechají se zmanipulovat. Nelze však říct, že chybnou argumentaci požívají pouze média. Každý
člověk občas použije tvrzení, které není zcela logické. Jasný příklad je rozhovor mezi rodiči a
dětmi, zde jdou často logické argumenty stranou a na řadu přichází argumentace ad misericordiam.
Mnou zvolené téma se pokusím zpracovat stručně a jasně, podám vysvětlení, z jakého důvodu je
vybraná argumentace pokládána za kvaziargumentaci. Jelikož je v názvu práce uvedeno, že jde o
příklady „z veřejného prostoru“, budu vybírat příklady z novin, časopisů, rádia, televize, z reklamy.
Protože tento prostor je často plná nelogických argumentů. Tedy příklady z prostoru, který nás
obklopuje a neustále na nás působí.

Klíčová slova:

kvaziargumentace

autorita

argumentace

city

člověk

sociální a mediální komunikace

logika

interpretační procesy



Obsah:
  • 1. Úvod - proč jsem si zvolila toto téma
    2. Co je to kvaziargumentace a jaké jsou její druhy
    3. Příklady kvaziargumentace
    3.1 Citová argumentace
    3.2 Argumentace holí
    3.3 Argument z autority
    3.4 Argumentace k lidu
    3.5 Argumentace k člověku
    4. Závěr
    5. Seznam zdrojů a použité literatury

Zdroje:
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše